2 december 2010 -
Nederlanders zijn een ambitieus volkje. Dat blijkt maar weer eens uit de Unique Ambition Challenge. Dat de gemiddelde Nederlander niet alleen ambitieus is maar ook het hart op de juiste plaats heeft blijkt uit een onderzoek naar de inzendingen van deelnemers aan deze wedstrijd.
Naast de wens om een eigen zaak te starten, hebben de deelnemers ook ambities om iets te bereiken op sociaal, maatschappelijk of cultureel gebied.
Eigen zaak Van de deelnemers start het overgrote deel het liefst een eigen onderneming (46 procent), gevolgd door het volgen van een nieuwe studie (16,4 procent) en ambities op sociaal maatschappelijk gebied (14,8 procent). Andere veel genoemde onderwerpen waren cultuur, duurzame en goede doelen, sport en dierenwelzijn.
Begeleiding en geld
Deelnemers maken kans om bij winst hun ambitie te verwezenlijken met hulp van de uitzendorganisatie, die naast persoonlijke begeleiding een bedrag van maximaal 50.000 euro beschikbaar stelt. Heeft u zelf nog een ambitie die volgens u een prijs verdient? Inzenden en stemmen op ambities kan nog tot 5 december.