zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips voor maatschappelijk verantwoord succes

10 november 2010 - Weet wat u doet en doe het goed. Dat is het motto van Erin Ganju, medeoprichter van Room to Read. Ze geeft op Businessweek vijf tips om uw maatschappelijk verantwoorde organisatie te onderscheiden van de rest en succesvol te zijn op uw werkterrein.

1. Richt u op een specifiek deelterrein


Als maatschappelijk verantwoorde organisatie bent u zich waarschijnlijk extreem bewust van alle problemen ter wereld, van anafalbetisme en armoede tot ziektes en oorlog. Omdat u iets goeds wilt doen, zou u het liefst al die problemen aan willen pakken. Om echt iets te betekenen, is het echter belangrijk om u te richten op een deelterrein en u daaraan te houden. even belangrijk is meten wat wel en niet werkt en uw aanpak dienovereenkomstig willen veranderen. 

2. Innoveer
Grote problemen vereisen innovatieve oplossingen. Het is dus essentieel om te willen leren en open te staan voor creatieve benaderingen. Durf risico’s te nemen. 

3. Doe wat u belooft
Zorg dat uw daden aansluiten op uw woorden. Zet u zich ergens voor in en communiceert u dat naar buiten, zorg dan dat u die claims kunt ondersteunen met daden. Laat zien wat u doet. 

4. Denk groot
U heeft te maken met grote problemen die soms miljoenen mensen treffen, wees dan ook bereid grootse doelen te stellen. Ontwikkel modellen die meetbaar, duurzaam en inzetbaar zijn. Verlies u niet in de cijfers, maar besteed ook voldoende aandacht aan het opbouwen en onderhouden van relaties met de betrokkenen. 

5. Zorg dat u gezien wordt
Strategische samenwerking met andere bedrijven of organisaties kan voor beide partijen voordelen bieden, helemaal nu maatschappelijk verantwoord gedrag zo belangrijk is voor het imago. U vergroot uw zichtbaarheid en naamsbekendheid. Sociale netwerken kunnen hier een belangrijke rol bij spelen. Via sponsors kan er extra geld binnengehaald worden voor maatschappelijke doelen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 MKB investeert 1,75 miljard euro in de samenleving
 Groeiende interesse maatschappelijk relevant werk onder professionals
 Sociale kant van de zaak krijgt meer aandacht
 Wie niet duurzaam onderneemt, zet toekomst op het spel
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10