Bedrijven lopen sollicitanten mis door onvolledige wervingssite
3 november 2010 -
Bedrijven die bij het werven van nieuw personeel weinig tot geen informatie over de arbeidsvoorwaarden geven lopen mensen mis. Dat concludeert Bas van de Haterd van Digitaal-Werven, na samen met Multiscope Marktpeiler wervingssites van 350 Nederlandse bedrijven te hebben beoordeeld.
Die wervingsites van bedrijven of advertenties zijn nog steeds hetzelfde als vroeger, echter, nu is 't werkelijk tijd voor CHANGE!! Maar elke sollicitant dient het volgende te weten:
''het moeilijkste in 't leven is jezelf verkopen voor wie jij bent, wat jij kan en wat jij wilt''! (de 3W's)
Dus als die wervingsite of advertentie niet volledig is nou, ''so what'', als jij maar in jezelf gelooft en die 3W's, dan is 't goed!!
Maar die CHANGE zou moeten zijn;
1. Wat voor kandidaat zoekt een bedrijf nu werkelijk? Gewoon transparant zijn in deze.
2. Tegen welke meest belangrijke voorwaarden bied een bedrijf een arbeidsovereenkomst (salaris, soort arbeidsovereenkomst, bedrijfs-cultuur, toekomstperspectief etc.)
Bedrijven moeten 't wel aandurven en reeel zijn in hetgeen zij vraagt c.q. zoekt, simpelweg ''duidelijkheid'' verschaffen!
''De repons van de communicatie wordt bepaald door de ander''.