zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander shopt regelmatig tijdens werktijd

21 oktober 2010 - Nederlanders die op het internet shoppen zijn echte koopjesjagers. De helft kijkt, vergelijkt en koopt uiteindelijk het goedkoopste product. 64 procent gaat zelfs actief op zoek naar kortingscodes. Sommige consumenten kopen stiekem, zonder dat de partner of ouders hiervan op de hoogte zijn, producten via het web.

Dit alles blijkt uit recent onderzoek van TNT Post. Eén vijfde van de Nederlanders doet zijn aankopen tijdens werktijd. Mannen doen dit vaker dan vrouwen. Drie op de tien online shoppers kopen via het internet zelfs meer dan in een fysieke winkel. Eén derde (31 procent) van de online winkelaars is een ‘window shopper.’ Deze mensen kijken voornamelijk en kopen af en toe een product. Vijftien procent zijn kopers die standaard bij dezelfde webwinkels kopen. De kleinste groep (vier procent) zijn trendkopers. Vrouwen doen vaker aan window shoppen dan mannen. Mannen zijn grotere trendkopers en zijn vaker geneigd om nieuwe, trendy gadgets online aan te schaffen dan vrouwen. 



Solo aangelegenheid
Uit het onderzoek blijkt verder dat shoppen op het internet een activiteit is die je alleen doet (81 procent). Het ideale tijdstip hiervoor is voor de helft van de Nederlanders de avond. Slechts achttien procent doet online aankopen op andere dagdelen. Mannen geven vaker dan vrouwen de voorkeur aan de avond. Vrouwen shoppen weer vaker dan mannen in de ochtend. 

Medicijnen en lustopwekkende middelen
Producten die de meeste Nederlanders absoluut niet online zouden aanschaffen zijn medicijnen (54 procent), lustopwekkende middelen (45 procent), bloemen (42 procent) en eten & drinken (41 procent). Vijf procent van de online winkelende Nederlanders heeft weleens online gekochte kleding teruggestuurd nadat zij die gedragen hadden. Mannen sturen vaker dan vrouwen gedragen kleding retour. 23 procent van de Nederlanders stelt nog nooit kleding online te hebben besteld. 

Overige wetenswaardigheden
Vrouwen kunnen vaker dan mannen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en maken een pakketje meteen open. Een tiende laat weleens een privéaankoop op het werkadres afleveren. Mannen doen dit vaker dan vrouwen. Een derde is een beetje tot zelfs heel erg nieuwsgierig wanneer ze een pakketje voor de buren in ontvangst neemt. Twee procent maakt het pakketje ook daadwerkelijk open. Vier op de tien online consumenten denken dat producten die via het internet zijn aangeschaft altijd of vaak goedkoper zijn dan in de winkel.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Chinese consument koopt massaal online
 Kantoortijd = shoptijd
 Tips om veilig online te shoppen tijdens werktijd
 Sociale netwerken, shoppen en video´s leggen netwerk plat
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10