zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien tips om sociale media slim in te zetten

14 oktober 2010 - Sociale media zijn niet meer weg te denken en dringen ook steeds verder door in het zakelijke leven. Via een dergelijk platform kunt u goedkoop en direct met uw klanten communiceren. Maar, er loert ook gevaar: via sociale media worden niet alleen positieve berichten, maar ook negatieve razendsnel verspreid.

Management Today vroeg social media expert Angela Carroll hoe u om kunt gaan met sociale media. Tien tips.



1. Is uw merk geschikt voor sociale media?
Het feit dat 'iedereen' sociale media gebruikt, wil nog niet zeggen dat ze ook per se geschikt zijn voor u. 

2. Stel vast waarom u ze wilt gebruiken

Wat wilt u bereiken? Veel bedrijven openen wel een profiel, maar denken verder niet na over een achterliggende strategie. 

3. Kies het juiste platform

Kijk welke sociaal netwerk bij uw merk past, en houdt  uw profiel vervolgens goed bij. 

4. Luister naar wat er over u gezegd wordt
Lees zowel positieve als negatieve opmerkingen en evalueer deze feedback realistisch. U kunt op deze manier goede ideeën opdoen! 

5. Ga de dialoog aan

Gebruik sociale media niet om eenzijdig uw standpunt te verdedigen, maar ga de dialoog aan met uw bezoekers. 

6. Wees creatief

Betrek klanten bijvoorbeeld bij ontwerp en evaluatie van uw product, reclameboodschappen en identiteit. 

7. Integreer sociale media

Sociale media zijn het meest effectief als u ze integreert in uw totale communicatiestrategie. 

8. Monitor de effecten

Via zoekmachines kunt u snel en goedkoop uitzoeken wat er zoal gezegd wordt over uw merk en organisatie. 

9. Gedraag u ethisch

Houd u aan gedragsregels, zowel die van de sociale media zelf als die van regelgevende instanties. 

10. Wees eerlijk

Authenticiteit en transparantie zijn essentieel om geloofwaardig en betrouwbaar over te komen.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes tips om beter zichtbaar te zijn in sociale media.
 Sociale media nog lang niet volledig benut
 Manager is steeds meer overtuigd van mogelijkheden sociale media
 Sociale media doen intrede in training en development
 
 
reacties
 
Helma van Wanrooij  |   | 
14-10-2010
 | 
09:21 uur
Legatio heeft recentelijk ook een workshop over social media gegeven. Naast de meer algemene informatie, zoals bovenstaand is weerggeven, zijn veel ondernemers juist op zoek naar directe hulp in het opzetten van een twitteraccount, het direct voordoen hoe linkedin in te zetten met bijv. groepsdiscussies of polls en waar over te schrijven op een weblog (die ook weer in de juiste look en feel moet zijn). Kortom, hulp die concreet en ''zichtbaar'' is en verder gaat dan de goedbedoelde tips. Dan gaat het pas echt leven.
Stichting Legatio helpt daar in ieder geval graag bij.
elke.fietelaars@akzonobel.com  |   | 
14-10-2010
 | 
11:26 uur
zie deze conversatie op linkedin
(Klik hier)
zoekmachine optimalisatie  |   | 
9-03-2011
 | 
15:24 uur
Vooral tip 6 vind ik goed namelijk op creatieve wijze je doelgroep betrekken bij een nieuwe reclameboodschap of product/dienst. Hier kun je als online marketeer zelfs een linkbait actie voor je algehele zoekmachine optimalisatie in proeven...

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10