Groeiende interesse maatschappelijk relevant werk onder professionals
11 oktober 2010 -
Vrijdag zijn de winnaars van World of Difference bekend gemaakt, het programma van de Vodafone Netherlands Foundation waarbij professionals een kans krijgen op een betaalde droombaan voor een jaar bij een goed doel. Het programma toont de groeiende interesse voor maatschappelijk relevant werk onder professionals. Dit jaar waren er 229 inschrijvingen, bijna een kwart meer dan vorig jaar.
De World of Difference campagne maakte van juli tot en met september via commercials op MTV professionals enthousiast voor maatschappelijke projecten en riep hen op om te solliciteren op een baan bij dance4life, Music Mayday, oneMen, Plan Nederland of zelf een project aan te dragen. Deze vier goede doelen hebben een unieke baan in het buitenland beschikbaar gesteld voor World of Difference. De winnaars ontvangen een modaal jaarsalaris, onkostenvergoeding en een mobiele telefoon van de Vodafone Netherlands Foundation, waardoor ze zich een jaar lang voor het goede doel van hun dromen kunnen inzetten. Daarnaast worden ze een jaar lang professioneel begeleid door de stichting waar ze voor gaan werken.
De winnaars van 2010
Tijdens een feestelijke avond zijn de vijf winnaars bekend gemaakt door Froukje Jansen, onder andere bekend als presentatrice bij omroep LLiNK en VARA. Laura Vrenken gaat aan de slag als Brand Manager bij dance4life in Latijns Amerika, Kristy van Lammeren wordt Social Media expert bij Plan Nederland in Azië, Steffan van der Male gaat als Manager Business Development werken voor Music Mayday in Zuid Afrika en Annemiek Tigchelaar wordt Communicatiemanager bij oneMen in Breda, Afrika en Azië. Hilde Bleijswijk mag haar droomproject vervullen voor de door haar opgerichte Namaste Foundation. Deze foundation helpt kansarme vrouwen in Nepal een onderneming te starten en ondersteunt daarnaast een weeshuis en een onderwijsprogramma voor kansarme kinderen.
Positieve bijdrage
Danielle Puma, Manager CSR en Vodafone Netherlands Foundation: "Het grote aantal inschrijvingen laat zien dat veel jonge professionals de wens hebben om hun kennis en ervaring voor een goed doel in te zetten. Het is jammer dat juist deze groep weinig kansen krijgt bij maatschappelijke organisaties, zoals blijkt uit een onderzoek van Vice Versa in augustus 2010. Met deze campagne willen wij graag de positieve en waardevolle bijdrage van jonge professionals aan maatschappelijke projecten laten zien."