zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Groeiende interesse maatschappelijk relevant werk onder professionals

11 oktober 2010 - Vrijdag zijn de winnaars van World of Difference bekend gemaakt, het programma van de Vodafone Netherlands Foundation waarbij professionals een kans krijgen op een betaalde droombaan voor een jaar bij een goed doel. Het programma toont de groeiende interesse voor maatschappelijk relevant werk onder professionals. Dit jaar waren er 229 inschrijvingen, bijna een kwart meer dan vorig jaar.

De World of Difference campagne maakte van juli tot en met september via commercials op MTV professionals enthousiast voor maatschappelijke projecten en riep hen op om te solliciteren op een baan bij dance4life, Music Mayday, oneMen, Plan Nederland of zelf een project aan te dragen. Deze vier goede doelen hebben een unieke baan in het buitenland beschikbaar gesteld voor World of Difference. De winnaars ontvangen een modaal jaarsalaris, onkostenvergoeding en een mobiele telefoon van de Vodafone Netherlands Foundation, waardoor ze zich een jaar lang voor het goede doel van hun dromen kunnen inzetten. Daarnaast worden ze een jaar lang professioneel begeleid door de stichting waar ze voor gaan werken. 



De winnaars van 2010

Tijdens een feestelijke avond zijn de vijf winnaars bekend gemaakt door Froukje Jansen, onder andere bekend als presentatrice bij omroep LLiNK en VARA. Laura Vrenken gaat aan de slag als Brand Manager bij dance4life in Latijns Amerika, Kristy van Lammeren wordt Social Media expert bij Plan Nederland in Azië, Steffan van der Male gaat als Manager Business Development werken voor Music Mayday in Zuid Afrika en Annemiek Tigchelaar wordt Communicatiemanager bij oneMen in Breda, Afrika en Azië. Hilde Bleijswijk mag haar droomproject vervullen voor de door haar opgerichte Namaste Foundation. Deze foundation helpt kansarme vrouwen in Nepal een onderneming te starten en ondersteunt daarnaast een weeshuis en een onderwijsprogramma voor kansarme kinderen.

Positieve bijdrage
Danielle Puma, Manager CSR en Vodafone Netherlands Foundation: "Het grote aantal inschrijvingen laat zien dat veel jonge professionals de wens hebben om hun kennis en ervaring voor een goed doel in te zetten. Het is jammer dat juist deze groep weinig kansen krijgt bij maatschappelijke organisaties, zoals blijkt uit een onderzoek van Vice Versa in augustus 2010. Met deze campagne willen wij graag de positieve en waardevolle bijdrage van jonge professionals aan maatschappelijke projecten laten zien."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Sociale kant van de zaak krijgt meer aandacht
 Grote organisaties belonen initiatieven maatschappelijke stage
 Sociale ondernemers zien maatschappelijke doelen als 'core business'
 Maatschappelijk bezig zijn levert betere baan op
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10