Schaamteproducten verkopen gaat het best met humor en celebrities
11 december 2002 -
Het aan de man brengen van zogenaamde 'schaamteproducten' zoals incontinentieluiers, haaruitvalproducten, condooms en aambeienzalfjes blijkt lastig te zijn. Humor en het inzetten van beroemdheden blijken effectieve methoden om klanten de gêne te laten overwinnen.
Dat schrijft het mediatijdschrift Adformatie.
Condooms en humor Condoomfabrikant Durex koos voor de reclameuiting 'Als het om de troonopvolging gaat, zullen wij er niet tussen zitten' wat een effectieve aanpak bleek. Voor incontinentieluiers lijkt humor minder geschikt te zijn.
Gerard Joling Bekende mensen worden met succes ingezet voor bijvoorbeeld afslankproducten (Annie Schilder) en haartransplantaties (Gerard Joling, Raymond van Barneveld, Dick Advocaat). Ook Playboy heeft baat bij het bekende Nederlandse vrouwen, die bloot in het blad willen staan. Dat maakt de aankoop drempelverlagend.
Internet Internet werkt ook drempelverlagend. Zo verkoopt de online drogist Drogisterij.net relatief veel 'schaamteproducten'.
Bron:MKBnet