zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven regels om Twitter beter te gebruiken

28 september 2010 - Uit onderzoeken van Vanguard Leadership en Wildfire PR blijkt dat slechts 40 procent van alle bedrijven een Twitter account heeft. Daarnaast blijkt dat van degenen die een Twitter account hebben er minder dan 40 procent antwoorden op relevante berichten. Is dit te wijten aan onbegrip of onwetendheid?

Mic Adam van Vanguard Leadership, geeft een paar simpele richtlijnen die u wellicht kunnen helpen:



1. Maak uw Twitter naam kort en duidelijk
Zo kunt u niet alleen uw bericht langer maken, maar kunnen volgers ook gemakkelijker retweeten met uw naam erbij. 

2. Wees niet cryptisch in uw bericht
U heeft maar 140 tekens, gebruik die goed. 

3. Gebruik URL verkorters

Bijvoorbeeld bit.ly, om webadressen in uw tweets te vermelden. 

4. Beantwoord tweets die aan u direct zijn gericht

5. Geef uw volgers een reden om u te volgen


6. Post berichten met inhoud

Of retweet interessante berichten. 

7. Tweet regelmatig


Tenslotte, gebruik Twitter vooral NIET om een-richtingsberichten te versturen. Dit is de snelste manier om uw volgers te verliezen. 

Conversatietool
Deze zeven simpele regels kunnen ervoor zorgen dat Twitter een echte conversatietool wordt binnen uw bedrijf. Doet u dit reeds en heeft u zelf tips, gebruik dan het commentaarveld. Bent u het niet eens met de tips, dan hoort Adam dat eveneens graag.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf vuistregels om veilig te twitteren op het werk
 Vijf tips voor veilig Twitter-gebruik
 Gratis sollicitatietips op Twitter
 21 commerciële Twitter tips
 
 
reacties
 
Kerst  |   | 
11-04-2011
 | 
11:52 uur
Ik merk dat veel bedrijven vooral schreeuwerig reclame maken voor hun product. Volgens mij zit niemand daar op te wachten.

Het irriteert mij ook als bedrijven tweets herhalen, bijvoorbeeld elke dag hun blog van maanden geleden promoten (vaak automatisch). Dit komt wanhopig over en zorgt voor ontvolgen.

Mijn tip dus: maak geen reclame en herhaal je tweets niet structureel.
Caroline Heymans  |   | 
9-06-2011
 | 
12:43 uur
Als je inhoudelijk iets te melden hebt, dan trekt dat volgens mij vanzelf al aandacht. Schreeuwerige reclame is dus helemaal niet nodig.

Mijn tip: zorg voor inhoudelijk interessante tweets.
Kerstpakket  |   | 
9-09-2011
 | 
14:43 uur
Deels eens met kerst. Je kan als bedrijf twitter best gebruiken om een actie oid. te promototen, maar het eindeloos herhalen/retweeten is inderdaad erg irritant.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10