28 september 2010 -
Uit onderzoeken van Vanguard Leadership en Wildfire PR blijkt dat slechts 40 procent van alle bedrijven een Twitter account heeft. Daarnaast blijkt dat van degenen die een Twitter account hebben er minder dan 40 procent antwoorden op relevante berichten. Is dit te wijten aan onbegrip of onwetendheid?
Mic Adam van Vanguard Leadership, geeft een paar simpele richtlijnen die u wellicht kunnen helpen:
1. Maak uw Twitter naam kort en duidelijk Zo kunt u niet alleen uw bericht langer maken, maar kunnen volgers ook gemakkelijker retweeten met uw naam erbij.
2. Wees niet cryptisch in uw bericht U heeft maar 140 tekens, gebruik die goed.
3. Gebruik URL verkorters
Bijvoorbeeld bit.ly, om webadressen in uw tweets te vermelden.
4. Beantwoord tweets die aan u direct zijn gericht
5. Geef uw volgers een reden om u te volgen
6. Post berichten met inhoud
Of retweet interessante berichten.
7. Tweet regelmatig
Tenslotte, gebruik Twitter vooral NIET om een-richtingsberichten te versturen. Dit is de snelste manier om uw volgers te verliezen.
Conversatietool
Deze zeven simpele regels kunnen ervoor zorgen dat Twitter een echte conversatietool wordt binnen uw bedrijf. Doet u dit reeds en heeft u zelf tips, gebruik dan het commentaarveld. Bent u het niet eens met de tips, dan hoort Adam dat eveneens graag.
Ik merk dat veel bedrijven vooral schreeuwerig reclame maken voor hun product. Volgens mij zit niemand daar op te wachten.
Het irriteert mij ook als bedrijven tweets herhalen, bijvoorbeeld elke dag hun blog van maanden geleden promoten (vaak automatisch). Dit komt wanhopig over en zorgt voor ontvolgen.
Mijn tip dus: maak geen reclame en herhaal je tweets niet structureel.
Deels eens met kerst. Je kan als bedrijf twitter best gebruiken om een actie oid. te promototen, maar het eindeloos herhalen/retweeten is inderdaad erg irritant.