zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wat word het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland?

15 september 2010 - Onderzoek door MarketResponse onder 2.500 consumenten naar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland heeft tien genomineerden opgeleverd. De tien bedrijven die in aanmerking komen voor de titel ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2010’ zijn: ANWB, bol.com, DA drogisten, Etos, Hema, Ikea, Intratuin, Jumbo, Landal GreenParks en Univé.

Op dinsdag 2 november wordt de winnaar in Leusden bekend gemaakt. De verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland richt zich op positieve klantervaringen. De vijf belangrijkste factoren die klantvriendelijkheid bepalen zijn volgens de consument: Tijdig fouten oplossen, goede bereikbaarheid, beloftes nakomen, flexibiliteit en klanten alleen benaderen met relevante informatie. In het onderzoek zijn bedrijven door consumenten op deze vijf factoren beoordeeld. De scores van consumenten op deze factoren bepalen uiteindelijk welke organisatie het klantvriendelijkste bedrijf van 2010 is. 



Sociale media

Bij de beoordeling van klantvriendelijkheid spelen de reacties van klanten op social media, zoals Twitter, Hyves en Facebook, een steeds belangrijkere rol. Volgens Bart Götte, directeur van MarketResponse, dienen bedrijven zich daarmee dan ook actief bezig te houden. Het onderzoek laat zien dat alle tien de genomineerden sociale netwerken op internet actief volgen. Een aantal reageert actief op online feedback of is bezig met het ontwikkelen van beleid hiervoor. "De genomineerde organisaties onderscheiden zich juist vanwege de goede online feedback en gerichte aanpak van klantenservice. Bij een van de genomineerde organisaties is het zelfs onderdeel van de bonusstructuur en het operationeel beleid," aldus Götte. 

Uitreiking

Op 2 november wordt tijdens een event in Leusden, met als thema online customer feedback, voor de vierde keer het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland bekend gemaakt. Vorige winnaars zijn Jumbo (twee keer) en Ikea. Het onderzoek en evenement zijn een initiatief van MarketResponse en Egbert Jan van Bel, auteur van het boek 'Kloteklanten'. Meer informatie over de uitreiking vindt u hier.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 'Klantvriendelijkheid is ook mogelijk zonder persoonlijk contact'
 Internetbedrijf scoort wél op klantvriendelijkheid
 Keurmerk voor klanttevredenheid
 Tien tips voor een betere klantenservice
 
 
reacties
 
Tom  |   | 
16-09-2010
 | 
11:23 uur
Bol.com het meest klantvriendelijke bedrijf? Dat is niet mijn ervaring. In mijn beleving komen ze in aanmerking voor de UPC-bokaal. Drie ervaringen en drie keer slecht. Klanteservice is bot en stelt als iets vertraagt is ''Het komt heus wel''.

Ieder bedrijf zal uitglijders hebben maar 3 uit 3 lijkt mij geen toeval.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10