zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tevreden personeel is goede winstindicator

1 september 2010 - Tevreden medewerkers die positief denken over hun organisatie bezorgen hun werkgever meer winst. Dat blijkt uit onderzoek van psycholoog James K. Harter en zijn collega’s van adviesbedrijf Gallup onder 2.000 afdelingen en vestigingen van tien grote ondernemingen.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien tips voor meer geluk op het werk
 Gelukkig gezinsleven verbetert werkprestaties
 Gebrek aan uitdaging maakt hoog opgeleide ongelukkig
 Mogen uw medewerkers u niet? Zet groene planten neer
 
 
reacties
 
John Rijsdijk  |   | 
1-09-2010
 | 
15:26 uur
Tevreden medewerkers zijn op z'n minst in gesprek met elkaar en met hun bedrijf. De dialoog kennen we allemaal, maar passen we nog te weinig toe. Teveel druk op resultaten en andere belangrijke zaken. Ondertussen vergeten we wat medewerkers belangrijk vinden en welke werkomgeving bij hun past. Dat vraagt om visie en lef van het bedrijf om hier bij stil te staan. Gebruik de dialoog als vehikel om stil te staan bij de cultuur en de persoonlijke ambities van mensen. Probeer het gewoon eens en zie hoe gemakkelijk je hiermee al positieve resultaten kunt behalen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10