zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Communicatie financiële instellingen laat nog altijd te wensen over

26 augustus 2010 - De communicatie van financiële instellingen wordt nog altijd als ontoereikend beoordeeld door de Nederlandse consument.  Meer dan de helft (59 procent) zegt de communicatie over de financiële situatie onvoldoende te vinden.


Dat blijkt uit onderzoek van Porter Novelli en De Vos & Jansen onder bijna 800 consumenten. Consumenten geven aan behoefte te hebben aan informatie over de wijze waarop financiële instellingen er voor staan en beleid voeren om de huidige crisis het hoofd te bieden. Het publieksvertrouwen in financiële instellingen is de afgelopen de eerste helft van dit jaar licht toegenomen, maar nog altijd onvoldoende. 



Publieksvertrouwen

Op een schaal van 1 tot 10 groeide het vertrouwen in de Nederlandse banken 5,6 naar 5,8. Pensioenfondsen en verzekeraars doen het minder dan de Nederlandse banken. Pensioenfondsen scoren 5,5 en verzekeraars 5,3. Ook de toezichthouders als AFM en De Nederlandse Bank (DNB) scoren onvoldoende met 5,2. 

Eigenbelang

De communicatie van financiële instellingen laat dus te wensen over. Niet alleen in de mate waarin gecommuniceerd wordt, maar ook door de inhoud. Tweederde van de Nederlanders (67 procent) is van mening dat financiële instellingen primair vanuit eigenbelang communiceren en geen rekening houden met wat de consument wil weten. Slechts één op de tien klanten heeft het gevoel dat financiële instellingen voldoende duidelijk maken wat zij doen om de relatie met de klant te verbeteren.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 In vier stappen naar meer inzicht in financiële informatie
 ‘Regels, codes en steunfondsen lossen financiële crisis niet op’
 Vertrouwen in financiële sector nog lang niet hersteld
 Financiële landschap verandert ingrijpend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10