Hoogopgeleide wil groeien bij avontuurlijke werkgever
25 augustus 2010 -
Uit de Employer Brand Monitor van werkenbijmerken.nl blijkt dat er onder hogeropgeleiden een duidelijke voorkeur bestaat voor organisaties en bedrijven, waarbij de groeistrategie is gebaseerd op de groei van mensen en teams en waar samenwerken voorop staat.
"Meer dan 3.000 hogeropgeleiden die actief zijn op werkenbijmerken.nl hebben dit aangegeven tijdens het maken van een matchtest tussen zichzelf en die van werkgevers," aldus Bjorn Veenstra, oprichter van de site.
Voorkeur hogeropgeleiden
Voorkeur van hogeropgeleiden bij de gehanteerde groeistrategie:
1. 33,0 procent groei van mensen en teams, samenwerken
2. 27,0 procent innovatie, vernieuwing, eigen visie
3. 20,0 procent de beste willen zijn, resultaat gedreven
4. 20,0 procent beheersbare groei
Werkgeverstyperingen
De Employer Brand Monitor maakt verder gebruik van een achttal werkgeverstyperingen op basis waarvan hogeropgeleiden een voorkeur aan kunnen geven. De typering van de 'Avontuurlijke werkgever' blijkt hier wederom aan de leiding te gaan.
Voorkeur van hogeropgeleiden voor werkgeverstypering:
1. 16,0 procent Avontuurlijke werkgever
2. 14,0 procent Glorieuze werkgever
3. 14,0 procent Helpende werkgever
4. 12,5 procent Ondersteunende werkgever
5. 12,5 procent Rebelse werkgever
6. 11,0 procent Vrolijke werkgever
7. 10,0 procent Perfectionistische werkgever
8. 10,0 procent Leidende werkgever
Kernwaarden van de Avontuurlijke werkgever:
1. innovatief
2. ondernemend
3. pionier
4. visionair
5. zelfstandig