24 augustus 2010 -
Volgens Edelman Digital ontvouwen zich momenteel zes digitale trends waar u niet om heen kunt. Op 6Minutes.be legt de firma meteen uit wat ze betekenen voor bedrijven en merken. Herkent u ze?
Streams
Klanten en werknemers bezoeken niet langer een statische webpagina maar nemen deel aan conversaties die plaatsvinden in ‘streams’ van Facebook, Twitter en zelfs apps. Om hen te vangen moet u zeer relevant zijn in hun stream.
Media ‘vergoogled’
Kwaliteitscontent en krachtige sociale connecties in samenwerking met traditionele keywords bepalen hoe zichtbaar u bent in zoekmachines.
Het Datadecenium
Gegevens zijn steeds toegankelijker voor iedereen. We kunnen er inzichten over gedrag uithalen en moeten ‘datajunkies’ worden om deze trend ten volle te benutten.
Sociaal zaken doen
Zaken doen wordt sociaal omdat bedrijven alle belangenhouders deelnemen op een open en voor beide partijen voordelige manier, ook werknemers.
Locatie, locatie, locatie
‘Waar u bent’ wordt het nieuwe ‘wat bent u aan het doen’ nu meerdere platformen de geolocatie status updates integreren.
Privé wordt publiek
Ondanks bezorgdheid om privacy blijven applicaties en gedrag die sociaal delen van informatie bevorderen sterk staan. Wat we als privé beschouwen wordt geherdefinieerd nu we deelnemen aan steeds meer netwerken.
Bron:6Minutes