zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bent u een conversationalist op LinkedIn?

16 augustus 2010 - Als onderdeel van onderzoek of en hoe bedrijven luisteren in social media, nam Mic Adam van Vanguard Leadership onder andere een kijkje op LinkedIn; in het bijzonder de interactie via groepen, polls en answers. Wat de groepen betreft focuste hij op groepen met meer dan 800 leden om uit te vissen hoe de kennis van de mensen wordt gedeeld.

Dit waren enkele resultaten:


• Groepen: 78 procent van alle ‘Discussions’ blijven onbeantwoord. Vijftien procent heeft tussen de een en vijf antwoorden.
• Polls: 71 procent van de polls zit tussen de een en twintig stemmen. Slechts twee procent heeft geen enkele stem (dus zelfs niet van de bedenker)!
• Antwoorden: twaalf procent blijft onbeantwoord terwijl 44 procent minstens een antwoord krijgt. 35 procent zit tussen de zes en twintig antwoorden. 

Uitdagend bericht
Deze cijfers maakten Adam nieuwsgierig naar de redenen van dit lage cijfer. Hij plaatste daarom een ietwat uitdagend bericht (‘Zijn LinkedIn groepen tijdsverlies?’) in verschillende groepen. Na een kleine week had hij twaalf antwoorden ontvangen uit vijf verschillende groepen (de uitdrukking is misschien dus toch waar?):
• Er zijn non-believers die bij gebrek aan doorzettingsvermogen of succes er al snel de brui aan geven.
• LinkedIn is enkel een tool om mensen met elkaar te VERBINDEN wat dan weer het succes van de meest populair post ‘Wie wil er direct met mij linken en ik zal je uitnodiging niet afwijzen’. Dit is trouwens ook een heel populaire post in wereldwijde groepen.
• Mensen hebben het TE DRUK om berichten te lezen laat staan erop te reageren. Ze krijgen teveel mails die updates bevatten van de groepen waar ze deel van uitmaken.
• Discussies worden in de VERKEERDE GROEP gevoerd.
• Men denkt al snel dat de discussie enkel dient om TE VERKOPEN of gelijk te krijgen wat dus ook niet to reactie inspireert.
• Men voelt zich niet comfortabel om zijn/haar ideeën te DELEN in het openbaar met vreemden.
Dus de conclusie is dat LinkedIn een perfecte tool is om mensen met elkaar te verbinden die men dan later face-to-face kan ontmoeten om een product of dienst te verkopen of iemand of iets aan te bevelen maar veel minder om ideeën uit te wisselen. 

Positieve benadering

Maar genoeg negativisme, en laat ons het positief benaderen…Teneinde over onze vrees te geraken en de kwaliteit van de LinkedIn bruikbaarheid te verhogen stelt Adam voor dat u steeds wanneer u zich aanmeldt op LinkedIn, de tijd neemt om één post, één poll en één vraag te beantwoorden - totale investering: tien minuten! De return op deze investering is dat u met nog met meer mensen in contact zult komen en daar doen we het toch voor? Bedenk eens wat een schat aan informatie beschikbaar zou zijn indien de 800 leden van uw groep zich eenmaal per week aanmelden en de hier bovenstaande aanbevelingen zouden volgen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bent u wel te vinden op sociale media?
 Drie redenen om sociale media niet te blokkeren
 Vijf do’s en don’ts voor een professioneel LinkedIn profiel
 Hoe gebruikt u LinkedIn optimaal?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10