Liggende voorburen grootste irritatie tijdens vliegreis
11 augustus 2010 -
'Wat is uw grootste irritatie tijdens het vliegen?' Deze vraag heeft World Ticket Center deze week gesteld in een telefonisch onderzoek aan 500 klanten. Met stip op nummer een staat 'Passagiers die hun stoel zonder aankondiging in de ligstand zetten’. Maar liefst 23 procent noemt dit zijn grootste irritatie tijdens het vliegen.
De lijst wordt aangevoerd door 'Huilende kinderen' (vijftien procent), 'Schoppen tegen de stoel in de rug' (twaalf procent), 'Stinkende medepassagiers' (elf procent), 'Weinig beenruimte' (negen procent), 'Onhygiënische toiletten' (acht procent), 'Passagiers die onmiddellijk opstaan na de landing, terwijl het lampje riemen vast brandt' (zes procent) 'Passagiers die klappen na een landing (vijf procent), 'Slecht kunnen slapen in een vliegtuigstoel' (vier procent) 'en overige irritaties' (zeven procent).
Huilende kinderen
Opvallend is dat de klanten die 'Huilende kinderen' als grootste irritatie noemen bijna allemaal kinderloos zijn. " Onze ondervraagde klanten die kleine kinderen hebben, irriteren zich wel degelijk aan huilende kinderen, maar kunnen het naar eigen zeggen niet maken om dit als grootste irritatie te noemen, aangezien hun eigen kinderen deze irritatie ook veroorzaken tijdens een vliegreis. Het percentage klanten dat zich het meeste irriteert aan 'Huilende kinderen' ligt dus in werkelijkheid een stuk hoger," aldus Rémi Wouters, Marketing Manager.