10 augustus 2010 -
Facebook moet niet worden gezien als marketingtool maar veeleer als verlengstuk van marketing. Dat bepleit Rogier Deen, eigenaar van onlineadviesbureau Viva la Media.
Het online smoelenboek Facebook blijft maar groeien. Popster Lady Gaga heeft inmiddels meer dan 10 miljoen vrienden geworven en Starbucks heeft die grens ook gepasseerd. In Nederland telt Facebook circa 2 miljoen gebruikers.
Helemaal mee eens. Tenminste wat het voorbeeld van Lady Gaga in het artikel dan betreft. Je kunt eenvoudig een profiel aanmaken en je heel veel 'followers' verwerven maar of je dat nu kunt gebruiken als ......
Natuurlijk, je kunt heel ludiek een wetenswaardigheidje je laten ontglippen die tot doel heeft als run op een volgend album. Maar in kleinere zin geeft het alleen maar aan dat het een klein stukje waarde heeft die redelijk vluchtig van karakter blijkt.
Als je zoveel weet op te bouwen zegt het zeker iets over je naamsbekendheid maar voorts? Ik zit ook op twitter en zie het als een ludiek medium waar je soms een knipoog tegen komt. Verder zie ik eigenlijk nog niet erg veel toegevoegde waarde.
Maar eerlijk is eerlijk, zo commercieel ben ik nu ook weer niet.