Een paar eenvoudige regels voor een goed lopende webwinkel
U kunt alles wat u maar wilt (ook) online aan gaan bieden. Onthoud alleen dat internetklanten dezelfde service verwachten als wanneer ze tegenover u zouden zitten. Met deze richtlijnen biedt u die moeiteloos.
Zorg dat uw klanten vinden wat ze zoeken
Zou u ergens gaan winkelen waar de spullen totaal willekeurig gerangschikt zijn en iedere bewegwijzering ontbreekt? Natuurlijk niet! Denk daarom goed na over de inrichting van uw webwinkel en de navigatie zodat uw klanten moeiteloos (en snel!) vinden wat ze zoeken. Bied het liefst meerdere manieren om te zoeken: denk aan een overzichtelijke navigatiestructuur, het plaatsen van intuïtieve links naar verschillende productcategorieën en een zoekfunctie en zorg dat uw klanten altijd terug kunnen keren naar eerder bezochte pagina’s op uw site.
Ook uw leverings-, ruil- en betalingsvoorwaarden, contactinformatie en verzendbeleid en -kosten moeten in één oogopslag te vinden zijn.