zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
checklists
 

Checklist: Acquisitiemethoden


Klanten werven kost tijd en geld. En blijft dat doen. Klanten komen en gaan immers. Maak daarom altijd tijd vrij om potentiële klanten te benaderen, hoe goed de zaken ook gaan. Hoe u dat doet? Er zijn diverse manieren om de aandacht van klanten te trekken en ze binnen te halen.

Direct mail
Een rechtstreeks verzonden brochure, brief of folder kan heel effectief zijn. Mits u een groot aantal verstuurt; de respons is namelijk gemiddeld vijf procent, de effectieve respons (daadwerkelijke opdrachten) slechts twee procent. Om tien klanten binnen te halen moet u dus minstens 500 mailings versturen. De adressen kunt u uit de telefoon- of bedrijvengids halen maar ook kopen van gespecialiseerde bedrijven. Dat laatste bespaart u in ieder geval tijd!
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10