9 december 2002 -
Niet luisteren naar managementgoeroes en andere denkers, maar zelf nadenken. Dat is in de kern wat succesvolle ondernemers succesvol maakt. Dat stellen Dave Marcum, Steve Smith en Stephen Covey, auteurs van het boek De acht principes voor effectief ondernemerschap.
Denken is de kern van ondernemen, stellen zij.
Acht principes Denken, oplossingen verzinnen en daar ook naar handelen geven de grootste kans op blijvend succes. De auteurs herleiden op basis van onderzoek onder succesvolle ondernemers acht belangrijke ondernemersprincipes.
1. Laat uw ego achter bij de voordeur 2. Wek nieuwsgierigheid op 3. Neem afstand van de 'perfecte' oplossing 4. Verzamel bewijzen 5. Bereken de effecten 6. Onderzoek het uitwaaierend effect 7. Rem af voor oranje stoplichten 8. Zoek de werkelijke oorzaak.
Bestellen De acht principes voor effectief ondernemerschap is verkrijgbaar bij Managersonline.nl U kunt het bestellen door hier te klikken. Het is uit voorraad leverbaar. Betaling geschiedt achteraf per acceptgiro.