zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
boeken
 

Boek zet alle strategiemodellen op een rijtje

 

5 september 2002 - Na het succes van het Het Managementmodellenboek -waarin kort en bondig 60 managementmodellen worden uitgelegd- was Het Strategieboek een logisch vervolg. Het boek bespreekt de stappen van het proces van strategievorming en beschrijft alle bekende strategische managementmodellen per processtap.

Het boek is daarmee een compleet en toegankelijk hulpmiddel bij strategievorming.



Het Strategieboek bestaat uit drie delen.

Proces van strategievorming
Deel 1 bespreekt de stappen van het proces van strategievorming, de verschillende niveaus van strategiebepaling en de interactie tussen strategie op concernniveau en strategie op business-unitniveau.

Valkuilen
In het tweede deel van het boek worden de processtappen verder uitgewerkt aan de hand van managementmodellen die kunnen worden gebruikt. Per stap wordt aangegeven hoe het proces verloopt, wat de inhoudelijke thema's in die stap zijn, en wat de valkuilen.

Modellen
Het derde deel biedt alle strategische modellen, waarbij de kleur van de pagina aangeeft bij welke fase het model kan worden ingezet. Per model wordt kort het gebruiksdoel en de waarde aangegeven.

Bestellen
Het Strategieboek is verkrijgbaar bij Managersonline.nl. U kunt het boek hier bestellen. Het is uit voorraad leverbaar. Betaling geschiedt achteraf per acceptgiro.

 
 Doorsturen

 
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10