5 september 2002 -
Na het succes van het Het Managementmodellenboek -waarin kort en bondig 60 managementmodellen worden uitgelegd- was Het Strategieboek een logisch vervolg. Het boek bespreekt de stappen van het proces van strategievorming en beschrijft alle bekende strategische managementmodellen per processtap.
Het boek is daarmee een compleet en toegankelijk hulpmiddel bij strategievorming.
Het Strategieboek bestaat uit drie delen.
Proces van strategievorming Deel 1 bespreekt de stappen van het proces van strategievorming, de verschillende niveaus van strategiebepaling en de interactie tussen strategie op concernniveau en strategie op business-unitniveau.
Valkuilen In het tweede deel van het boek worden de processtappen verder uitgewerkt aan de hand van managementmodellen die kunnen worden gebruikt. Per stap wordt aangegeven hoe het proces verloopt, wat de inhoudelijke thema's in die stap zijn, en wat de valkuilen.
Modellen Het derde deel biedt alle strategische modellen, waarbij de kleur van de pagina aangeeft bij welke fase het model kan worden ingezet. Per model wordt kort het gebruiksdoel en de waarde aangegeven.
Bestellen Het Strategieboek is verkrijgbaar bij Managersonline.nl. U kunt het boek hier bestellen. Het is uit voorraad leverbaar. Betaling geschiedt achteraf per acceptgiro.