zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Amerikaanse mediabedrijven Discovery en Scripps fuseren

31 juli 2017 - (ABM FN-Dow Jones) Discovery Communications neemt Scripps Networks Interactive over. Dit meldden de twee Amerikaanse mediabedrijven maandagmiddag. Discovery, bekend van de Discovery Channel, maar ook zenders als TLC en Animal Planet, betaalt in totaal 14,6 miljard dollar voor Scripps, dat in Amerika onder meer bekend is van kookzender Food Network. Per aandeel kunnen aandeelhouders van Scripps rekenen op 90,00 dollar, waarvan het grootste deel in contanten en een resterend deel in aandelen Discovery. CEO David Zaslav van Discovery sprak van een "spannend" nieuw hoofdstuk voor zijn bedrijf en prees Scripps om de manier waarop het gerund wordt, terwijl topman Kenneth Lowe van Scripps stelde dat dit een niet te missen kans was voor zijn bedrijf om verder te kunnen groeien. Een fusie van de twee bedrijven moet leiden tot aanzienlijke kostenbesparingen van 350 miljoen dollar en zal gaan bijdragen aan de aangepaste winst per aandeel in het eerste jaar na de afronding van de transactie. Na de fusie heeft Discovery 80 procent van het bedrijf in handen en aandeelhouders van Scripps de overige 20 procent. Gezamenlijk zullen de twee bedrijven bijna 20 procent van de markt voor betaaltelevisie in Amerika in handen krijgen, is de verwachting. Aandeelhouders van de twee bedrijven moeten akkoord gaan met de overname die verder onderhevig is aan goedkeuring van toezichthouders. Een tijdspad voor de afronding werd maandag niet gegeven.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10