zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Update: AkzoNobel moet in gesprek gaan met PPG vindt VEB

22 maart 2017 - (ABM FN-Dow Jones) AkzoNobel moet open staan voor een discussie met het Amerikaanse PPG Industries, dat poogt het Nederlandse verf- en chemieconcern over te nemen. Dit zei directeur Paul Koster van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).  Eerder op woensdag besloot AkzoNobel het tweede voorstel van PPG Industries van 88,72 euro per aandeel, of 90,00 euro per aandeel inclusief dividend, te weigeren en ook nu niet met PPG in gesprek te gaan over het bod en de voornemens van PPG bij een overname. "Als je het vergelijkt met de koers over de laatste 20 jaar is dit een premie van 24 procent", aldus Koster. AkzoNobel begeeft zich volgens de directeur van de VEB op glad ijs, gelet op de mogelijkheid voor PPG om over te gaan op een vijandig bod. "Dan zit je in een veel lastiger parket." Volgens Koster deed PPG aan een goede voorbereiding in aanloop naar de eerste overnamepoging, wat de Amerikanen benadrukten in het eerste persbericht. "Dan moet je jezelf openstellen voor een discussie", concludeerde de directeur van de VEB.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10