zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

ABN AMRO zoekt groei in Duitsland met onlinebank Moneyou

16 november 2016 - (ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO gaat in navolging van ING Groep zijn activiteiten als retailbank uitbreiden in Duitsland, waar nog wel groei kan worden gerealiseerd in tegenstelling tot de overvolle Nederlandse particuliere markt. Dit heeft de bank woensdag gezegd tijdens een perspresentatie bij de derdekwartaalcijfers. ABN AMRO’s online spaar- en hypotheekbank Moneyou zal worden omgevormd tot een online-bank met complete dienstverlening, inclusief betaal- en andere diensten. Dat zal eerst gebeuren in Duitsland, waar ABN AMRO met internetddochter Moneyou nu al het meest succesvol is. Zo treedt de bank in de voetsporen van ING, dat de afgelopen jaren als enige grote Nederlandse bank een gezonde groei kon vasthouden dankzij een sterke instroom van spaargeld en leningengroei bij ING's onlinebank in Duitsland en in andere Europese landen. Het private banking-bedrijf, dat zich richt op de meer vermogende burger, moet ook groeien, met name in Noordwest-Europa. De private bank van ABN AMRO is nu al de grootste op zijn terrein  in Nederland, de nummer drie in Duitsland en nummer vier in Frankrijk.  De zakelijke bank tenslotte moet op selecte terreinen groeien in de landen om Nederland heen. Daarbij worden de commercial bank en de asset lease-activiteiten, die beide krediet bieden op basis van verstrekt onderpand, samengevoegd.   
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10