28 juni 2010 - Hoewel de tand des tijds totaal geen vat op de DB9 heeft gehad heeft Aston Martin hem toch in ?t nieuw gestoken. Subtiel dat wel. Met slechts enkele modificaties aan het exterieur, het verrijken van de standaarduitrusting en het verbeteren van de rij-eigenschappen kan de DB9 weer in lengte van jaren voorruit.
De DB9, en daarmee eigenlijk alle Aston Martin’s, zijn tijdloze schoonheden. Een facelift is dan eigenlijk ook niet nodig, maar aan vernieuwing ontkom je ook niet dus werd de meest verkochte Aston Martin ooit licht opgefrist. Nieuw aan het exterieur is de voorbumper met een meer glimmende grille en hertekende luchtinlaat. De frisse neus wordt gecompleteerd met subtiele gewijzigde koplampunits. Verder naar achteren tref je breder getrokken zij-skirts, zilverkleurige remschijven achter de nieuw ontworpen 20-spaaks wielen en heldere achterlichtunits.
Onderhuids
Aan de motor werd niets verandert, die telt nog altijd 12 cilinders met een totaal slagvolume van 5.935 cc. Het vermogen van 476 pk en 600 Nm wordt via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen gesluisd en op het wegdek gebracht. Dit gaat nu nog soepeler door de DB9 Coupé en Volante voortaan standaard uit te rusten met het Adaptive Damping System, het adaptieve dempingsysteem dat continu de bewegingen van de ondergrond registeert en de setting daarop aanpast voor een optimaal weggedrag. Een sportmodus zet de boel op scherp voor het serieuzere stuurwerk. Anders gedraagt de auto zich als een echte GT, comfortabel dus. Ondertussen kunnen de inzittenden genieten van het sublieme Bang&Olufsen audiosysteem, terwijl ze uitkijken op een licht verbeterd dashboard. Een bandenspanningscontrolesysteem en Bluetooth-aansluiting maken de facelift in het interieur af.
Aston Martin hoopt de vernieuwde DB9 aan het eind van de zomer bij haar dealer te kunnen tonen. Prijzen volgen nog.