24 februari 2010 - Nog meer nieuws op de stand van Abarth in Genève. Naast de Abarth 500C maakt de Abarth Punto Evo zijn opwachting. Bij de gedaanteverwisseling van de Grande Punto naar de Punto Evo is de Abarth-versie er agressiever op geworden. En daarmee doelen we niet alleen op het uiterlijk.
De brede dwarsbalk in de neus komt bij de Abarth Punto Evo helemaal tot zijn recht. Het ogenschijnlijk zwarte gat waarin je kijkt is één en al agressie en bombardeert de vorige generatie zowaar tot een snoezig poesje. En dat bedoelen we louter positief. Het niet alleen de zwarte bint dat de deze Punto naar een hoger plan tilt. Rondom het gehele koetswerk heeft Abarth werk gemaakt van de uitmonstering. De prachtig met een knipoog naar het schorpioenlogo van het merk gevormde wielen niet te vergeten.
MultiAir
In tegenstelling tot de Abarth 500C profiteert de Punto Evo van de innovatieve MultiAir-motor die debuteerde in de Alfa Romeo MiTo. Dankzij nieuwe technieken levert deze benzinekrachtbron meer kracht, terwijl het brandstofverbruik en de uitstoot volgens uitvinder Fiat Powertrain Technologies daalt. Het is een heerlijk machine zo luidt het oordeel na meerdere ervaringen. In de Abarth Punto Evo is de 1.4 liter MultiAir goed voor een vermogen van 165 pk, een winst van 10 pk ten opzichte van de Abarth Grande Punto. In samenwerking met een gestegen trekkracht naar 250 Nm is de auto in staat in 7,9 seconden (was 8,2 seconden) te sprinten. De topsnelheid is 213 km/h, een gewin van 5 km/h. Als gemiddeld verbruik geeft Abarth een waarde van 6,0 l/100 km op.
De vernieuwde Abarth Punto wordt in de tweede helft van dit jaat op de trein richting de dealers gezet. Prijzen worden bij het naderden van de lancering bekendgemaakt.