17 februari 2010 - Dit is de GTC van de Bentley Continental Supersports. Net als de dichte variant kan de auto zowel op benzine als de milieuvriendelijkere E85-brandstof bio-ethanol rijden. Op de Autosalon van Genève beleeft de krachtigste cabriolet van Bentley zijn werelddebuut.
Op de dakconstructie na is de Bentley Continental GTC Supersports identiek aan zijn coupébroeder. Dat betekent dat er in de motorsteunen een machtige twinturbo-W12 met een totaal slagvolume van 6.0 liter hangt. Het maximum vermogen en koppel van deze kerncentrale bedraagt 630 pk en 800 Nm en een ZF-transmissie draagt zorg voor de krachtoverbrenging naar alle vier de wielen.
Wilde, wapperende haren
Vanwege de dakconstructie (hoger wagengewicht, minder stroomlijn) sprint de GTC iets minder snel naar de 100 km/h als de coupé. Toch weet de cabrio nog altijd raad met een dergelijke hoeveelheid aan kracht. In slechts 4,2 seconden is het welbekende traject afgelegd. Van stilstand naar 160 km/h is binnen tien seconden gepiept en de versnelling houdt pas op wanneer de bewuste meter 325 km/h aanwijst.
De Bentley Continental GTC Supersports schittert voor het eerst op een beurs op de over twee weken gehouden Autosalon in Genève. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com