20 januari 2010 - BMW heeft voor het modeljaar 2010 het motorenpalet van de X6 op de schop genomen. Het dieselgamma profiteert het meest met als belangrijkste nieuws een nieuwe topmotorisering. Bij de benzinevarianten kreeg de xDrive35i de beschikking over moderne techniek waardoor het verbruik daalde.
De xDrive30d en xDrive35d die momenteel in de BMW X6 respectievelijk 235 en 286 pk leveren worden vervangen door een 245 pk sterke xDrive30d en de xDrive40d, het nieuwe topmodel binnen het dieselgamma. Deze laatste produceert dankzij diverse verfijningen zoals common rail-techniek met piëzo-injectoren en TwinPower Turbo Technologie voortaan 306 pk en 600 Nm uit, terwijl het brandstofverbruik juist daalde met tien procent. De krachtigste X6-diesel noteert namelijk 7,5 l/100 km en dat was voorheen 8,3 liter per honderd kilometer. Iets meer power betekent ook iets snellere cijfers in de welbekende sprints. De xDrive35is knalt in 6,5 seconden naar de 100 km/h, een winst van 0,3 seconden. Niet slecht voor een 2.110 wegende mastodont. De verbeterde xDrive30d doet dit trucje voortaan in 7,5 seconden (was 8,0 seconden) en het gemiddelde verbruik daalde naar 7,4 l/100 km. Tot slot de 3.0 liter zescilinder in de xDrive35i. Deze is vanaf nu voorzien van een luchtversneller onder de noemer TwinPower Turbo in combinatie met Valvetronic. Het vermogen en koppel bleef met 306 en 400 gelijk, maar het verbruik daalde naar 10,3 l/100 km. Dit is een reductie van 0,6 l/100 km.
Voor wie zich net middenin een koopstrijd rondom de BMW X5 heeft geworpen: op korte termijn krijgt de SUV een facelift en ongetwijfeld zal deze update ook de beschikking krijgen over de bovenstaande, efficiëntere motoren.