27 augustus 2007 - De Peugeot 207 SW Outdoor is een stoere versie van de gewone 207 SW. Met diverse offroad-elementen als uitgeklopte wielkasten en plastic opzetstukken krijgt de 207 SW een SUV-achtige uitstraling. Peugeot doet met de 207 SW Outdoor mee in de trend van Cross-modellen zoals we die vooral van Volkswagen kennen.
Met de conceptcar 207 SW Outdoor gaf Peugeot in Genève alvast een voorproefje van de stationwagon-versie van de 207. Maar Peugeot gaf daarmee ook alvast een hint richting dit model; de 207 SW Outdoor. Met een lengte van 4.16 m, een breedte van 1.75 m en een hoogte van 1.56 m is de 207 SW Outdoor nagenoeg even groot als de gewone 207 SW. Het grootste verschil zien we in de uitstraling van het model.
Uiterlijke schijn
Aan de voor- en achterzijde heeft Peugeot diverse plastic opzetstukken gemonteerd. De wielkasten zijn eveneens verbreed met plastic en dat geeft het model een wat stoerdere uitstraling. Het is echter slechts uiterlijke schijn. Want ondanks de met 28 mm toegenomen bodemvrijheid is de 207 SW Outdoor een gewone voorwielaandrijver. Terreineigenschappen hoeven van het model dan ook zeker niet te worden verwacht.
Glazen panoramadak
Het interieur is gelijk aan dat van de 207 SW. Met ruimte voor vijf inzittenden en 337 liter bagageruimte is het een klein ruimtewonder. Het grote panoramische glazen dak zorgt voor veel licht in het binnenste van de 207 SW. Bovendien is de achterruit apart te openen om zo snel en gemakkelijke kleine spullen in te laden.
Motoren
Het motorengamma bestaat uit de 1.4 (73 pk), de 1.4 16V (95 pk) en de 1.6 (120 pk). Het dieselaanbod bestaat uit de 1.6 HDi (90 pk) en de 1.6 HDi (109 pk). Zoals gezegd is de aandrijving enkel beschikbaar op de voorwielen.
Versterking van het 207-gamma
Vanaf het einde van 2007 zal de 207 SW Outdoor het 207-gamma komen versterken. Dat bestaat momenteel al uit de drie- en vijfdeurs 207, de 207 CC, de 207 SW en de snelle 207 RC.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com