16 juni 2009 - De Ford S-Max was er vooralsnog slechts in één uitvoering. Daar komt met de Trend een tweede bij. Deze is weliswaar niet zo bomvol uitgerust als de gewone, vanaf heden Titanium geheten, uitvoering maar haalt de beginprijs van de S-Max wel behoorlijk naar beneden.
Tot en met gisteren koste de voordeligste Ford S-Max (met 2.0 liter FlexiFuel-motor) minimaal € 32.150,-. Vanaf vandaag beginnen de prijzen bij € 29.950,-. Voor deze prijs krijgt men de sleutels van een S-Max Trend in handen gedrukt met in het vooronder met dezelfde E85-motor als de voormalige goedkoopste S-Max (heden Titanium). Er is ook een diesel als Trend verkrijgbaar en die is goed voor 115 pk en 300 Nm en heeft een cilinderinhoud van eveneens 2.0 liter (vanaf € 36.400,-). Het fabrieksverbruik is vastgesteld op een gemiddelde van 6,0 l/100 km in combinatie met een CO2-uitstoot van 159 g/km. Het levert de MPV een B-label op. De acceleratie van 0-100 km/h verloopt in 12,2 seconden en z´n top ligt op 182 km/h. Deze krachtbron komt overigens niet beschikbaar voor de duurdere Titanium. Daar blijft de 143 pk sterke TDCi de krachtigste oliestoker.
Uitrusting
Ergens heeft Ford op de S-Max Trend moeten beknibbelen om de prijs onder de 30 mille uit te laten komen. De uitrusting was de meest voor de hand liggende keus en die is dan ook iets minder uitgebreid dan de Titanium. Verwacht echter nog steeds genoeg comfortverhogende zaken om prettige kilometers af te leggen. We noemen onder andere gescheiden volautomatische airconditioning, elektrische voorruitverwarming, elektrisch bedienbare portierramen vóór en achter met automatische sluitfunctie, ESP, cruise control, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, sportstoelen vóór, 16 inch stalen velgen (met wieldeksels) en mistlampen vóór.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com