zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Foto's Audi E-Tron GT voortijdig op het web

 

5 februari 2021 - Het was de bedoeling dat de Audi E-tron GT volgende week officieel zou worden onthuld. Maar zoals wel vaker gebeurt, zijn de beelden van de ongecamoufleerde productieversie voortijdig op het web beland.




Boosdoener is dit keer CocheSpias, een Spaanstalige site die wel vaker 'lekkage' in de autowereld blootlegt. Gelukkig is Audi heel dicht bij de conceptversie van de E-tron GT gebleven, wat betekent dat het Audi-neefje van de Porsche Taycan nog steeds een imposante, extreem lage (ca. 1,38 meter) vierdeurs sedan is.





Wat dit ongecamoufleerde witte exemplaar heel duidelijk laat zien, is dat de 'grille' een donkergrijze omlijsting kent. Hierdoor heeft de Audi E-tron GT meer 'smoel' dan veel andere elektrische auto's. Van opzij lijkt de productieversie sprekend op het studiemodel. Al zal de oplettende carspotter zien dat de auto doodgewone portiergrepen krijgt, terwijl die bij de concept car uit 2018 nog onzichtbaar waren weggewerkt.



Basisversie Audi E-tron GT De aandrijftechniek van de Audi E-tron GT komt overeen met die van de Porsche Taycan, waarvan onlangs ook een basisversie met alleen achterwielaandrijving verscheen. Die Taycan (zonder toevoeging) kun je bestellen met een 79,2-kWh batterij en 408 pk (actieradius: 414 kilometer), of met een 93,4-kWh batterij met 476 pk (actieradius: 489 kilometer). De witte Audi op de gelekte foto's ziet er ondanks zijn imposante ontwerp redelijk basic uit, dus die zou weleens dezelfde instaptechniek aan boord kunnen hebben.



E-tron GT RS Maar Audi zou Audi natuurlijk niet zijn, als er geen Quattro- of RS-versies zouden komen. Sterker nog, Audi gaf eind vorig jaar al te kennen dat het met een RS op de proppen komt, met 598 tot 646 pk (overboostmodus) en 830 Nm. Daarmee lanceert de elektrische Audi je in 3,5 seconden naar de 100 km/h.



Het bereik op één acculading zou meer dan 400 km zijn. Of er ooit een Audi E-tron GT komt met dezelfde aandrijflijn als de Porsche Taycan Turbo S (761 pk, 1050 Nm), valt te bezien. Waarschijnlijk blijft die toptechniek voorbehouden aan het sportwagenmerk binnen het Volkswagen-concern.



Houd deze site in de gaten voor meer technische details en foto's van onder meer het definitieve interieur van de nieuwe Audi E-tron GT.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10