zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

De vernieuwde Range Rover Velar is niet gefacelift

 

24 september 2020 - De Range Rover Velar is sinds 2017 op de markt, maar Land Rover vond het niet tijd voor een facelift. In plaats daarvan kreeg het kleinere (lees: minder grote) broertje van de Range Rover Sport een technische update. Met als belangrijkste nieuws dat de Range Rover Velar er nu als plug-in hybride is.



Om daar gelijk mee te beginnen: de Range Rover Velar P400e wordt aangedreven door een 300 pk sterke 2,0-liter viercilinder en een 143 pk leverende elektromotor. Het gezamenlijke vermogen van de twee ligt op 404 pk, bij een maximumkoppel van 640 Nm. Volgens Land Rover accelereert de Range Rover Velar P400e in 5,4 seconden naar 100 km/h, maar relevanter is natuurlijk het verbruik en de elektrische actieradius.





Elektrische actieradius van 53 kilometer De Range Rover Velar P400e beschikt over een 17,1-kWh lithium-ion-batterij, die onder de vloer van de bagageruimte is geplaatst. Met een snellader (32 kW DC) is hij in een half uur van leeg naar 80 procent op te laden. Met een wallbox thuis (7 kW) duurt dat een uur en 40 minuten. Met een volle batterij kan de Range Rover Velar P400e een elektrische actieradius van 53 kilometer halen. Het gemiddelde brandstofverbruik ligt in theorie op 1 op 45. Maar daarvoor moet je maximaal gebruikmaken van de elektrische range.



Range Rover Velar met vier- of zescilinders Wie niet voor de plug-in hybride wil gaan, heeft bij Land Rover de keuze uit vier andere Range Rover Velars. De P250 is het basismodel, met een 250 pk leverende viercilinder en een achttrapsautomaat. Daarboven staat de P400 (400 pk, 3,0-liter zescilinder) en op het dieselfront zijn de D200 (204 pk, viercilinder turbodiesel) en D300 (300 pk, zescilinder turbodiesel) leverbaar. Alle Range Rover Velar-modellen hebben vierwielaandrijving en een achttrapsautomaat.

Mild hybrid-techniek voor Range Rover Velar Op de P250 na hebben ze ook allemaal mild hybrid-techniek. Dat houdt in dat ze een geïntegreerde startmotor/generator aan boord hebben, die tijdens gas loslaten en remmen de kinetische energie omzet in elektriciteit en opslaat in een batterij. De energie wordt gebruikt voor het stop-startsysteem en om de verbrandingsmotor te ondersteunen bij het accelereren.  



Active Road Noise Cancellation is standaard Het exterieur van de Range Rover Velar bleef ongewijzigd, maar in het interieur heeft Land Rover wel degelijk wijzigingen aangebracht. Wat meteen opvalt is de keuzehendel van de automaat, die de oude draaiknop vervangt. Nieuw zijn ook het Pivi Pro-infotainmentsysteem, Active Road Noise Cancellation (dat met tegengestelde geluidsgolven het rolgeluid van de banden wegfiltert) en Clearsight Ground View (waarmee je in het terrein als het ware door de motorkap heen kan kijken.



Range Rover Velar P400e vanaf 75.928 euro Volgens Land Rover is de opgefriste Range Rover Velar verregaand te personaliseren door de koper. Voor het nieuwe modeljaar zijn onder meer andere lichtmetalen wielen beschikbaar, twee nieuwe kleuren (Hakuba Silver en Portofino Blue) en een extra uitrustingsniveau: Edition. De Range Rover Velar P400e Plug-in Hybrid is er vanaf 75.928 euro. Wie per se een conventionele aandrijflijn wil hebben, moet minimaal 78.224 euro betalen (voor een D200).







Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10