Porsche Cayenne-kopers hebben ook nu al genoeg te kiezen. In het leveringsprogramma staan de Cayenne E-Hybrid (103.900 euro), de Cayenne (115.300 euro), Cayenne S (134.800 euro), Cayenne Turbo S E-Hybrid (190.200 euro) en Cayenne Turbo (203.000 euro). Waarbij de eerste twee en de laatste twee eigenlijk verkeerd om staan. Om de Cayenne Turbo S E-Hybrid als voorbeeld te nemen: dat is het absolute topmodel van de Cayenne-reeks, maar profiteert door zijn hybridetechniek van een BPM-voordeel, dat hem minder duur maakt dan de Cayenne Turbo.
V8 met twee turbo's en 460 pk
Hoe dan ook, over naar de Cayenne GTS. Die kreeg van Porsche voorheen een 3,5-liter V6 turbomotor mee, maar nu opeens 4,4-liter V8. Opgejaagd door twee turbo's komt het blok aan een vermogen van 460 pk en 620 Nm koppel. Daarmee zit de Cayenne GTS boven de Cayenne S (440 pk), maar onder de Cayenne Turbo (550 pk). Omdat Porsche het zijn klanten zo moeilijk mogelijk wil maken kennelijk, heeft de 462 pk leverende Cayenne E-Hybrid ongeveer evenveel vermogen als de Cayenne GTS. Maar die is meer op efficiĆ«ntie gericht, niet op sportiviteit.Ā