21 november 2018 - Een opvallend bericht namens Volvo. Het Zweedse merk zal wel vertegenwoordigd zijn op een autoshow in Los Angeles " die van 26 tot en met 29 november plaatsvindt " maar zal daar geen enkele auto tentoonstellen. In plaats daarvan wil het liever praatgroepjes proberen te vormen.
Volvo voelt niet langer het nut om aanwezig te zijn op een traditionele autotentoonstelling. Zo was het een grote afwezige op de Autosalon van Parijs in oktober en zal het ook niet de Autosalon van Genève aandoen, de autoshow die te boek staat belangrijkste van allemaal.'Auto's veranderen en de auto-industrie verandert mee, evenals het verwachtingspatroon van consumenten die auto's gebruiken', luidt het verweer van Volvo. Het Zweedse merk zal daarom met geen enkele auto afreizen naar Automobility LA, een internationale vakbeurs waarbij de automobiel wel degelijk een sleutelrol speelt maar welke niet te vergelijken is met de LA Autoshow die kort erna wordt gehouden.
Statement maken Om bezoekers van Automobility LA ervan te overtuigen dat het tegenwoordig belangrijker is hoe een consument een automerk ervaart dan de hoeveelheid chroom en leder en het motorvermogen van de modellen, zal Volvo louter een simpele display tentoonstellen met daarop de tekst 'This Is Not A Car'.De Zweden hopen hiermee tegelijk de dialoog te kunnen openen over de toekomst van de auto en automobiliteit in het algemeen. Oftewel, Volvo denkt verbaal meer zieltjes voor zich te kunnen winnen dan met het showen van een tastbaar eindproduct. Zelfs geen conceptcar zal er staan. In plaats daarvan zal het merk dit opvallende statement optooien met een aantal interactieve presentaties over connectiviteitsdiensten, zoals 'in-car delivery', autodelen, en haar visie op autonoom rijden. Uiterst benieuwd zijn we hoe deze nieuwe communicatiestrategie uitpakt, oftewel de evaluatie naderhand. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.