30 oktober 2018 - De GT is bedoeld als imagebuilder en Ford blijft zodoende haar supersporter in de schijnwerpers houden. Ditmaal met de Carbon Series, een nieuwe uitvoering die nog wat meer circuit-gefocust is dan de tot nu toe gebouwde exemplaren.
Nu het productieplafond voor de tweemaal is verhoogd (van de oorspronkelijke 500 naar circa 1.350 exemplaren), is extra keuze voor de vele geïnteresseerden in de GT zo'n verkeerd idee nog niet van Ford. De kans is immers groter geworden dat twee identieke exemplaren de fabriek verlaten en dat knaagt aan de exclusiviteit. De zogedoopte Carbon Series trekt dit recht.
Slim dieet Zoals de naam van het nieuwe model al zegt, gooit Ford er wat extra koolstofvezel tegenaan. Hierdoor wordt al met al 18 kilogram bespaard. Een geringe gewichtsbesparing, maar volgens Ford niet te verwaarlozen (ondanks 647 pk aan motorvermogen) omdat de reductie deels in de onafgeveerde massa zit. In dit geval de wielen. Het kwartet is zelfs volledig opgetrokken uit het exotische goedje. Verder bespaart Ford luttele kilo's door de motorkap uit te voeren in polycarbonaat en een uitlaatsysteem en wielbouten van titanium.
Unieke kleurstelling Herkennen doe je de GT Carbon Series zo. Aan diverse delen in 'naakt' carbon en een striping over de lengteas die te verkrijgen is in de kleuren zilvergrijs, oranje, rood of blauw. Uniek is ook het zilverkleurige stikselwerk van de zetels. Een plaquette op het dashboard maakt het geheel af. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.