12 juli 2018 - PSA mag dan wel roepen dat het pas ingelijfde Opel niet verfranst zal worden, de Duitsers nemen graag het zekere voor het onzeker. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een nieuwe designtaal waarmee nabije modellen van het onmiskenbare Opels zullen zijn.
Opel's huidige designtaal, dat debuteerde op de Astra, is nog niet eens zo oud. Drie jaar pas. Toch kijken de Duitsers graag vooruit om ook in de toekomst onderscheidend te blijven. Zeker nu het onderdeel uitmaakt van de grote PSA Groep, dat met Peugeot en Citroën nog twee automerken voor de massa onder de hoede heeft en waardoor samensmelting " tussen modellen " weliswaar onvermijdelijk is, maar niet ten koste moet gaan van de eigen (Duitse) identiteit. Nog voor 2019 aanbreekt zal Opel daarom een designstudie onthullen waarmee het wil aantonen in welke richting het merk zich ontwikkelt. Enkele details zijn nu alvast gepresenteerd.
Drie kernwaarden Duits, benaderbaar en spannend. Dit zijn de kermwaarden die Opel zichzelf toeschrijft. Maar hoe dit te verpakken in de volgende designtaal? Dat hebben de design-, marketing- en engineeringafdeling tezamen de afgelopen maanden proberen uit te vogelen, zo laat het merk weten. Het resultaat: een 'nieuwe Duitsheid', aldus Opel. Klinkende marketingtaal allemaal, maar wat betekent dit concreet? Om eerlijk te zijn: geen idee. De nu aangekondigde studie die dit (enigszins) tastbaar moet maken moet immers nog onthuld worden. Opel belooft in elk geval zowel 'lef' als 'purisme' te tonen in haar nieuwe designtaal. De GT Concept van enkele jaren geleden gaf hiervan al een voorproefje, al is het nog niet van een productiemodel gekomen. Maar allicht komt dat nog, want de conceptcar die nu nog eventjes onder de pet wordt gehouden borduurt verder op die enthousiast ontvangen GT Concept. We zijn benieuwd"¦Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.