8 januari 2009 - Peugeot schrapt de 3.0 liter V6-benzine en 2.7 liter V6-diesel uit het gamma van de 407. De vraag naar deze modellen is beperkt en door de nieuwe belastingregels (CO2-toeslag) zouden deze qua prijs te hoog uitvallen. Ook het 607-aanbod wordt uitgedund.
Potentiële kopers van een 407 hebben voortaan nog de keuze uit drie benzinemotoren en drie dieselmotoren, allen viercilinders. Het motorvermogen van de benzinevarianten varieert van 125 tot 163 pk, terwijl de oliestokers een minimum en maximum vermogen hebben van respectievelijk 109 en 170 pk. Het gamma van de Peugeot 407 Coupé blijft overigens gelijk.
Afscheid 607 nabij
In het modellenaanbod van de 607 wordt eveneens gesneden. Binnenkort zal Peugeot afscheid nemen van het topmodel en dat vieren de Fransen het liefst met het beste dat zij in de 407 kunnen bieden: de 3.0 liter V6-benzine en de 2.7 liter V6 HDiF-diesel. De 2.0 HDiF en 2.2 HDiF-diesel worden daarom geschrapt. Hoewel de 2.7 V6 HDiF binnenkort ook afzwaait komt hiervoor nog wel de - in samenwerking met Ford/PSA ontwikkelde - 3.0 liter V6 HDiF in de plaats. Deze nieuwe V6-diesel beleefde onlangs zijn debuut in de Jaguar XF en is daarin verkrijgbaar met twee vermogensaangiftes. De 607 krijgt daarentegen alleen de beschikking over de lichtste variant met enkele turbo die 240 pk en 500 Nm koppel levert. Aangezien er meerdere fabrikanten (Land Rover, Citroën) zijn die gebruikmaken van deze diesel zullen hun modellen op termijn er ook van worden voorzien.