Mercedes-AMG GT S Roadster doet aan ellenbogenwerk
15 mei 2018 - In tegenstelling tot het leveringsprogramma van de Mercedes-AMG GT Coupé is dat van de Roadster maar dunnetjes met enkel de reguliere versie en de GT C. Dara komt de GT S Roadster nu verandering in brengen door zich hiertussen te wurmen.
In het gamma van de Mercedes-AMG GT Roadster zat nog een gaatje tussen de 'gewone' GT Roadster en de GT C. En daarom is er nu de GT S Roadster. Goed voor 522 pk, wat meer is dan de verder naamloze GT, maar minder dan de 557 pk die de GT C opdient. Het koppel van de GT S Roadster reikt tot 670 Nm en dat is een bijna te verwaarlozen tien Newtonmeters minder dan het topmodel.
Prestaties Dat de GT S en GT C aan elkaar gewaagd zijn mag dan ook geen verrassing zijn. De S-versie spurt in 3,8 seconden naar de 100 km/h, een tiende trager dan de open GT C. Als topsnelheid geeft AMG 308 km/h. Schakelen verloopt steevast via een zeventraps-automaat met dubbele koppeling, die op z'n beurt de V8-krachten naar de achterwielen stuurt.
Brullen maar! Hij krijgt ook enkele aanpassingen mee. Zo zijn de achterwielen een inch groter dan vooraan, monteert Mercedes een elektronisch gestuurd limited-slipdifferentieel, zijn de remmen aangepast en ook brult de GT S Roadster nog luider dankzij een speciaal uitlaatsysteem. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.