Officieel: Cupra van Seat voortaan zelfstandig merk
31 januari 2018 - Het hing al een tijdje in de lucht en nu is de kogel dan ook daadwerkelijk door de kerk: Cupra, Seat's sportlabel, moet voortaan op eigen benen leren staan.
Seat ontkende het eerder nog stellig, maar stilletjes wist iedereen beter toen de Spanjaarden een nieuw logo ontwierpen en presenteerden: Cupra zou een zelfstandig automerk gaan worden. Een stap die onder andere Citroën ook ondernam met DS. Het eerste eigen model van Cupra is ook al nabij. Op de Autosalon van Genève, begin maart, zal het doek ervan af worden getrokken.
Auto emocion Cupra heeft nog geen pay-off. Maar als ieder automerk er eentje zou moeten hebben, dan zou Seat zo haar oude merkslogan 'auto emocion' kunnen afstoffen. Volgens de Spanjaarden staat Cupra namelijk voor de merkwaarden: passie, precisie, vastberadenheid en moed. Kort gezegd dus sportiviteit en rijsensatie. Dat gecombineerd met verfijning, functionaliteit en comfort, aldus Seat.
Geselecteerde dealers In dat opzicht verandert er dus weinig. Wat wel verandert is het dealernetwerk van Cupra als zelfstandig merk nu het een opzichzelfstaand automerk is. Zo zal niet langer iedere Seat-dealer meer Cupra's kunnen showen (maar wel verkopen). In Nederland zullen daarvoor een beperkt aantal verkooppunten worden geselecteerd. Compleet opgetooid met een merkbeleving die rond Cupra zou moeten hangen.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.