11 augustus 2017 - Het lijkt de afgelopen jaren dé trend: een nieuw label lanceren naast je eigen merk. Citroën deed het met DS, Volvo met Polestar en Seat zou nu hetzelfde willen doen met Cupra.
Seat heeft meerdere namen en logo's vast laten leggen, waaronder een logo dat het nieuwe Cupra moet vertegenwoordigen. Het lijkt er dus op dat het Cupra-label een belangrijkere rol toebedeeld krijgt. In dezelfde aanvraag komen ook namen als Tango, Salsa en Bolero voorbij, niet geheel toevallig sportieve conceptcars van Seat.
Spaanse tegenhanger MX-5? Het zou dus zomaar kunnen dat onder deze namen nieuwe auto's van Cupra op de markt gebracht gaan worden. De Salsa diende in 2000 als vooruitblik op de nieuwe Leon, de Bolero volgde als sportieve coupé en de Tango werd in 2001 gepresenteerd als tegenhanger voor de Mazda MX-5. Geen van deze modellen werd echter in productie genomen.
Het stelt niets voor"¦ Seat stelt dat we niet zoveel achter de rechtenaanvragen moeten zoeken. 'Seat registreert continu mogelijke namen voor toekomstige modellen en projecten. Zo werkt niet alleen Seat, maar ook andere automerken. We hebben veel namen geregistreerd voor het geval we ze nodig hebben.'
"¦of toch wel De Spanjaarden weigeren dus toe te geven dat Cupra een zelfstandig merk wordt, maar wij kijken er niet vreemd van op als dat binnenkort alsnog gebeurt. Het is niet voor niets dat Cupra opeens een eigen logo krijgt en er in dezelfde rechtenaanvraag meerdere namen van sportieve conceptcars worden vastgelegd. Dit krijgt dus nog wel een staartje!Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.