zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Merknaam Toyota alleen al 28,7 miljard waard

 

6 juni 2017 - Toyota voert van alle automerken opnieuw de Brandz Top 100 aan. Alleen al de merknaam van de Japanse autogigant is bijna 29 miljard dollar waard.

In tegenstelling tot de 'Best Global Brands'-lijst van collega Interbrand kijkt onderzoeksbureau Millward Brown bij het samenstellen van de Brandz Top 100 niet zozeer naar de totale marktwaarde maar specifieker naar de waarde van de merknaam van 's werelds bekendste bedrijven. En ook op dat onderdeel weet Toyota andere automerken zoals BMW, Mercedes en Ford voor te blijven. Al voor de tiende maal van de in totaal twaalf keer dat de Brandz Top 100 is opgesteld.



Miljardenbusiness
Stel je wilt Toyota kopen, dan ben je volgens Millward Brown enkel al voor diens naam (in relatie tot omzet en winst) de lieve som van 28,7 miljard kwijt. Dat is ruim 4 miljard meer dan de nummer twee onder de automerken, BMW. Het derde meest waardevolle automerk is Mercedes-Benz met 23,5 miljard, eveneens een astronomisch bedrag.Het kan echter 'goedkoper'. Door je zinnen te zetten op de blauw/witte ovaal van Ford bijvoorbeeld, plus alles wat daaraan 'kleeft'. In dat geval geraak je 'slechts' 13,1 miljard armer. En voor Honda ben je minstens 12,2 miljard dollar kwijt, terwijl de naam Nissen je nog een miljard bespaart.

Koopje in vergelijk met Google en Apple
Enigszins opvallend " voor Europese begrippen " is dat Audi en Porsche pas verderop in de Brandz Top 100 zijn te vinden. Hun merkwaarde is volgens Millward Brown respectievelijk 9,4 en 5,1 miljard dollar. Tesla zit daar nog tussen met 5,9 miljard en is tevens de grootste stijger onder de automerken. Echter over de totale lijst bezien is het Amerikaanse EV-merk niet eens goed voor een plek in de top-100. Zelfs Toyota komt wat dat niet verder dan een dertigste stek. Bedrijven als Google, Apple en Microsoft voeren de Brands Top 100 met verve aan. Alleen al de merknaam van die eerste is " hou je vast " ruim 8,5 keer de naam Toyota waard. Om preciezer te zijn 245,6 miljard. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10