zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Teller van deze Jeep loopt tot 320 km/h, zonder overdrijven

 

10 april 2017 - 'There is no substitute for cubic inches', zo lang het kan zullen Amerikaanse automerken zich aan deze filosofie vastklampen. De Jeep Grand Cherokee Trailhawk is daarvan het ultieme bewijs.

Een beetje hypocriet is het op z'n minst: een niet nader te hoeven Duits automerk wordt in de VS met de grond gelijk gemaakt omdat hun spaardieseltjes een paar grammetjes te veel uitstoten (maar desondanks nog altijd relatief schoon zijn), maar over de 'eigen' monsterlijke krachtcentrales wordt niet moeilijk gedaan. Neem nu deze Grand Cherokee Trailhawk van Jeep. In diens motorsteunen hangt zowaar een 6.2 liter grote V8. Precies, die uit Dodge Charger en Challenger Hellcat. Allemachtig.



Geniet, nu kan 't nog
Zes-komma-twee-liter! Om een en ander nog iets duidelijker te maken: dat is de grootte van die eerdergenoemde, zwaar bestrafte TDI bóvenop het al niet malse motorblok van een BMW X5M! En dan te bedenken dat deze allesvernietigende Jeep het ook nog met een knoeperd van een supercharger doet.Al met al perst het monsterblok er " hou je vast " 717 pk uit. Het koppel reikt tot 881 Nm. Of we hiervan een probleem maken? Welnee. Sterker, als autoliefhebbers zijn wij maar wat verheugd dat dit soort machines nog vrij spel krijgen, hoe bizar het ook klinkt. Heel lang zal dit immers niet meer duren.

Krankzinnige prestaties
De Jeep Grand Cherokee Trailhawk legt ruimschoots twee ton op de weegschaal (en dan drukken we het nog subtiel uit), maar dat de machtige achtcilinder daar geen enkele moeite mee heeft getuige de spurt vanuit stilstand naar 100 km/h. Dit gevaarte knalt uit de startblokken. Wanneer en waar ook. In 3,6 seconden rijd je ermee 100 km/h en wie durft kan helemaal doorstomen tot 290 km/h. De snelheidsmeter, die tot 200 mph (320 km/h) loopt, is dus zeker niet overdreven geschaald. Vierwielaandrijving is uiteraard standaard.

SRT
Mocht je het afvragen: de Trailhawk is niet de vervanger van de Grand Cherokee SRT, ook al lijken beide super-SUV's extreem veel op elkaar. De 475 pk sterke SRT blijft in het gamma voor wie de Trailhawk te eng vindt. Kortom, de Grand Cherokee Trialhawk is " met afstand " de meest extreme Jeep te koop. Ooit. Of hij ook naar Europa komt, dat horen we mogelijk vanaf de New York Auto Show waar de auto zijn werelddebuut beleeft.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10