zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Volkswagen Arteon duikt onder de 40 mille

 

31 maart 2017 - Volkswagen heeft de orderboeken van de Arteon, haar nieuwe vlaggenschip, geopend. Verrassend genoeg duiken die onder de 40 mille en daarmee onder de (laatste) basisprijs van diens voorganger, de CC.

Op de Autosalon van Genève kon de Volkswagen Arteon op veel aandacht rekenen. Heel vreemd is dat niet, want de Arteon belooft het beste te zijn wat de Duitsers momenteel kunnen bieden (voor niet al te veel geld). Een gelofte die veel bezoekers van die Zwitserse autoshow natuurlijk met de eigen ogen op waarde gingen schatten.De meeste reacties van het publiek waren zowaar positief, maar tegelijk ietwat terughoudend. 'Dit zal wel een halve ton moeten kosten?' was een veel gehoorde reactie. Klopt, maar op de beursvloer in Genève had Volkswagen dan ook de dikste versies van de Arteon tentoongesteld, afgeladen met alle toeters en bellen. Sterker, die topmodellen, Elegance en Business R geheten, kosten zelfs meer dan een halve ton. Het kan echter wel degelijk goedkoper.



5 mille verschil
Om vervolgens maar meteen met de deur in huis te vallen: heb je geen extra wensen, dan kun je met 40.000 euro klaar zijn. Dat is minder dan waarvoor de CC op 't laatste van eigenaar wisselde (terwijl de rijklaarkosten tegenwoordig bij de gecommuniceerde prijzen van auto's zijn inbegrepen). Petje af voor de boekhouders bij Volkswagen Nederland.

Standaard al behoorlijk luxe
Nog een prijsvergelijk: ten opzichte van de Passat voorzien van dezelfde 1.5 liter TSI met 150 pk is de Arteon nipt vijf duizend euro duurder. Bovendien, in het geval van die eerste rijd je dan de Comfortline-uitvoering. De basis-Arteon heet Gran Turismo en is onder andere standaard uitgerust met automatische airconditioning (Climatronic), parkeersensoren voor en achter (Park Distance Control), het radio- en multimediasysteem 'Composition Media', rijstrookassistentie, adaptieve cruise control, progressieve besturing, vermoeidheidsherkenning, gedeeltelijk elektrisch verstelbare ErgoComfortstoelen vóór en het Press & Drive-startsysteem. Ook zaken als 17 inch lichtmetalen velgen, chromen sierlijsten voor de portierruiten, led-koplampen en led-achterlichten zijn standaard.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10