zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Techrules Ren: 1. 300 pk en een range van 1. 170 kilometer

 

9 maart 2017 - Dit is de Techrules Ren, een elektrische supercar met maar liefst zes motoren én een dieselturbine. Maak je gordel maar goed vast, want met 1.300 pk is dit alles behalve een lieverdje.

De Techrules Ren is voorzien van TREV, geen gepatenteerde dieselturbine die de accu's van de supercar weer op kan laden. In combinatie met de zes motoren haalt de Ren 350 km/h, terwijl de 100 km/h al na 2,5 seconde op de teller staat. Daarbij verbruikt de Chinese bolide slechts 9 liter op 100 kilometer, terwijl 'ie een bescheiden 106 gram CO2 per kilometer uitstoot.



Effectiever dan Bugatti Chiron
De Aziatische exoot is grotendeels gemaakt van koolstofvezel en weegt hierdoor slechts 1.700 kilogram. Daarmee realiseert Techrules een bolide die per kilogram meer pk's geniet dan de Bugatti Chiron. We hebben het dan wel over de meest potente variant van de Ren, want de versies met twee motoren (430 pk) en vier motoren (860 pk) zijn in verhouding iets minder extreem. Anderzijds, dan nog...

1.170 kilometer op één tank
Verder kun je kiezen uit accu's met een capaciteit van 14kWh, 25kWh of 32kWh. Het TREV-systeem zorgt ervoor dat de bolide 1.170 kilometer kan rijden op 80 liter diesel. In de volledig elektrische stand doet de Ren het met 200 kilometer ook niet verkeerd, al is dat natuurlijk niet waarom je deze auto koopt.

Geen deuren nodig
De Techrules Ren is ontworpen door Giorgetto en Fabrizio Giurgiaro van Italdesign. Zij hebben zich zichtbaar laten inspireren door de ruimtevaart. Dat zie je bijvoorbeeld terug in de spoilers, die onafhankelijk kunnen bewegen om de stabiliteit op hoge snelheid te waarborgen. De dakconstructie maakt deuren overbodig, waardoor het chassis stijver blijft. Rollen doet de Ren op 22 inch wielen. Kies je voor de variant met twee motoren, dan worden alleen de achterwielen aangedreven. Ga je voor de versie met zes motoren, dan worden alle wielen aangedreven via vier motoren op de achteras. Stoppen doe je met carbon-keramische remmen.

Interieur
Binnen vind je een bijzonder instrumentenpaneel, inclusief drie schermen die het beeld van de achteruitrijcamera's tonen. Op het centrale scherm zie je informatie over de auto en de navigatie. In de stoelen zijn speakers en microfoons verwerkt, zodat je eenvoudig met mensen in en naast de auto kunt praten. De Techrules Ren blijft behoorlijk exclusief, want er gaan er slechts 96 de weg op. De levering kan wel even duren, want de Chinezen mikken op zo'n 10 exemplaren per jaar.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10