19 januari 2017 - Ford heeft de Mustang onder handen genomen. Optisch, maar met name ook technisch. Leuk dat er door de Amerikanen wordt gecommuniceerd dat de hengst sterker is geworden. Maar hoeveel? Daarover hullen ze zich in stilzwijgen.
Wel wordt duidelijk dat de brandstofinspuiting is verbeterd. Die wetenschap gekoppeld aan de gegevens van de huidige versies, kunnen we het bordje 'meer pk's' hangen aan de V8 (was 421) en de 2.3 Ecoboost (was 317). Beide motoren zijn gekoppeld aan een tientraps automaat. De V6, al voorbehouden aan kopers in de Verenigde Staten, is van het strijdtoneel verdwenen.
Digitaal instrumentarium De Mustang ontspringt de dans niet als het gaat over moderne techniek. Mustang-adepten zal de intrede van een digitaal instrumentarium niet als muziek in de oren klinken. Dat geldt ook voor de vele veiligheidssystemen waarmee Ford de Mustang bedeelt. Die moeten overigens niet worden gezien als een motie van wantrouwen. Door de Mustang te bedelen met onder meer Pre-Collision Assist, Lane Departure Warning, Lane Assist, Driver Alert System) geeft Ford er blijk van dat het veel op heeft met de kopersgroep.
Nog even geduld Die groep wordt ongetwijfeld ook blij van een strakker afgesteld onderstel. Het uiterlijk aan de voorzijde spint garen bij een wat andere indeling van de verlichting en een verbrede grille. Aan de achterzijde van de vijf liter zien we vier uitlaatpijpen en wat andere achterlichten. Spotten van de vernieuwde Mustang is vooralsnog niet aan de orde. In het najaar wordt hij in de Verenigde Staten los gelaten en nog later in ons continent.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.