zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Eerste details nieuwe McLaren Super Series

 

5 januari 2017 - Save the date: op 7 maart aanstaande zal McLaren het doek trekken van de nieuwe generatie Super Series. Je weet wel, één van de drie autocategorieën die het Britse merk intern hanteert en waaronder de 650S en 657LT worden geschaard. Een tipje van de sluier is alvast opgelicht.

McLaren timmert stevig aan de weg. De verkoopteller doorbrak onlangs de 10.000 stuks en dan te bedenken dat het nog maar vijf jaar geleden is dat het merk met serieproductie begon. Zoiets smaakt naar meer, en meer zullen we krijgen. Liefst 15 nieuwe modellen krijgen we voor onze kiezen. Een deel daarvan zal " uiteraard " bestaan uit speciale edities op basis van die nieuwkomers. Daarin heeft McLaren zich namelijk sterk bewezen.



Nog twee maanden
De Super Series komt de eer toe de eerste compleet nieuwe generatie McLarens af te trappen, en het startsein wordt gegeven op de Autosalon van Genève. Een opvolger voor de 650S is daarmee binnenkort een feit " al wisten we dat eigenlijk al. Prijzen zullen ook al in maart bekend worden gemaakt.

Monocage II
Uiteraard heeft McLaren als doel gehad de nieuwe Super Series, ook wel bekend als de P14, beter en sneller te maken dan de 650S. De koolstofvezel architectuur is daartoe compleet onder de loep genomen en gaat met de naam Monocage II tevens z'n tweede generatie in. Het resultaat van die inspanningen is zoal een lager leeggewicht voor de P14: 1.283 versus 1.300 kilogram van de 650S met vergelijkbare specificaties. Dat laatste wil McLaren graag benadrukken, wat de indruk wekt dat het motorische hart van de nieuwe Super Series afwijkt van de vertrouwde 3.8 liter V8-twinturbo.

Meer (zit)comfort
Het herzien van de Monocage-structuur gaf McLaren meteen de gelegenheid een ruimere instap naar de cockpit te creëren, mede door een lagere dorpel. Tevens zou het bestuurderscompartiment van de P14 een vrijer zicht op het overige verkeer bieden, aldus de Britten. Ook naar achteren. Een nieuwe chassisstructuur heeft dan weer gezorgd voor een lager zwaartepunt, wat doorgaans een gunstig effect heeft op de rijprestaties. We zijn benieuwd!Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10