zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Preview compleet nieuwe Mazda 6

 

7 augustus 2007 - Mazda presenteert op de IAA in Frankfurt de nieuwe 6. Om ons alvast een preview te geven van de nieuwe Mazda6 hebben de Japanners een eerste foto vrijgegeven. Op 11 september zal de auto officieel worden onthuld.

Toen de nieuwe Mazda6 in 2002 het levenslicht zag was het de eerste auto volgens de ‘Zoom-Zoom’ (design)filosofie van Mazda. Bovendien werd de typeaanduiding 626 overboord gezet en sloeg Mazda een nieuwe weg in. En dat heeft de fabrikant geen windeieren gelegd. Mazda drong door in een hoger segment dan de 626 ooit heeft weten te bereiken en ook de zakelijke rijder wist zijn weg naar de Mazda-dealers te vinden.



Hoger niveau
Vanaf begin 2007 geeft Mazda dit succesvolle hoofdstuk een vervolg in de vorm van de compleet nieuwe 6. Het model is volgens de fabrikant nog dynamischer, stuurt directer en heeft een kwalitatief hoger niveau. Bovendien zijn de veiligheidsvoorzieningen naar een hoger plan getild. Zijn onderstel deelt de 6 met de nieuwe Mondeo en dat belooft veel goeds.

Officieel debuut op IAA
Concreet valt er nog weinig over de nieuwe Mazda6 te zeggen. Zijn officiële debuut beleeft de auto op 11 september op de IAA in Frankfurt. Tegen die tijd kunnen wij alle details van de nieuwe 6 melden. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   3 reacties

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Paul  |   | 
7-08-2007
 | 
20:07 uur
Mazda gaat er wel enorm op vooruit. Toyota mag dan op dit moment de naam hebben als succesvolle Japanner, maar ik denk dat Mazda dat spoedig over gaat nemen. Wat is dat merk een goede weg ingeslagen de afgelopen jaren. Vooral zakelijk zal deze 6 het vast goed gaan doen.
M.A. Schingenga  |   | 
8-08-2007
 | 
08:48 uur
Dan moet hij echt beter zijn dan de vorige 6, die kochten wij nieuw in 2005, niets anders dan ellende airco-lekkage water-motor raamsysteem etc etc.
Ton  |   | 
8-08-2007
 | 
14:15 uur
Auto's die uit Europa of Japan komen hebben over het algemeen toch de naam kwalitatief hoogwaardig te zijn.

Maar tja wat is tegenwoordig nog Europees Japans of Amerikaans in de automotive?
Er zijn zoveel samenwerkingen en produktielocaties dat zelfs merken in elkaar overvloeien.

In het artikel wordt al het onderstel van de Ford genoemd voor de Mazda en zo zijn er ''tig'' voorbeelden te noemen.

Onlangs las ik een een artikel dat Toyota meer Amerikaans was te noemen (in de US) dan de andere grote automerken. De Toyota wordt in Amerika bijna geheel in Amerika geproduceerd.
Chevroletjes Matiz daarintegen komen bij mijn weten uit Azië.

Hoe dan ook, het verbaast me dat dhr. of mevr. Schingenga zoveel problemen heeft gehad met zijn Mazda dat hij kennelijk teleurgesteld is in het merk. Naar ik aanneem had hij gelukkig wel garantie op zijn nieuwe aangeschafte bolide en hoop ik dat de dealer hem alsnog goed geholpen heeft.

Het is echter wel zo dat fabrikanten de nieuwe modellen kennelijk niet goed testen en eigenlijk te vroeg in de markt zetten. Ze zullen daar wel een goede reden voor hebben.
Wie echter een pas verschenen nieuw model koopt loopt het risco dat er nog verschillende euvels in blijken te zitten.
Meestal worden er al snel allerlei kleiner modificaties doorgevoerd, een grotere modificatie noemt men al snel een vernieuwd model.
Wie weinig problemen wil met zijn auto zou een model moeten kiezen dat al jaren op de markt is en inmiddels doorontwikkeld is geworden.
Helaas willen de meeste mensen echter een nieuw model met veel snufjes, toeters en bellen.

Fabrikanten moeten een eigen strategie uitstippelen. Er zijn merken die snel met nieuwe modellen komen en merken die jarenlang hetzelfde ontwerp subtiel verbeteren.
Dat is een keuze waarmee men zich wil profileren aan elke strategie kleven voor en nadelen.

Wat ik zelf rij? Duits.

Maar een van mijn eerste auto's was een Mazda 929 legato hardtop coupé uit '78. Een geweldige auto!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10