Grotere actieradius en gebarenbediening voor Volkswagen e-Golf
19 oktober 2016 - Het lijkt wel alsof diverse automerken met een EV in hun gamma onlangs bij elkaar hebben aangeschoven voor een high-tea. De een na de andere EV waarbij de actieradius (flink) vergroot is wordt namelijk gepresenteerd. Ook de Volkswagen e-Golf is met deze upgrade bedeeld.
De BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe, Opel Ampera-e en nu dus ook de Volkswagen e-Golf komen een stuk verder op een volle batterij. Dankzij een opgewaardeerd accupakket heeft de Duitser " volgens de geijkte NEDC-cyclus " voortaan een elektrische actieradius van 300 kilometer, vergelijkbaar met aan de eerder al verbeterde i3 en Leaf. In de praktijk betekent dit " door onder andere weersinvloeden " zo'n 200 tot 250 kilometer te zijn. Voorheen stond de e-Golf al na 190 kilometer stil. In werkelijkheid dus nog veel eerder. Dat doet de vernieuwde dus aanzienlijk beter.
Eerste met gesture control Naast een grotere actieradius behelst de vernieuwde e-Golf zowaar een heuse wereldprimeur. Het is namelijk de eerste in serie geproduceerde Volkswagen voorzien van gesture control. Oftewel, een systeem waarmee functie via (hand)gebaren bediend kunnen worden zoals de Duitsers dat eerder demonstreerde op de Golf R Touch.Niet nieuw, maar wel op de e-Golf zijn een volledig digitaal instrumentarium en head-up display. Van buiten zijn de veranderingen geringer en lijkt de e-Golf voortaan tegen het uiterlijk van de GTE te schurken. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.