SUV-aspiraties voor Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain
21 september 2016 - Meer bodemvrijheid, forse wielen en standaard vierwielaandrijving; het moet de Mercedes E-klasse All-Terrain verder brengen dan zijn stadse soortgenoot. Mercedes-Benz volgt ermee in de voetsporen van Audi en Volvo die al jarenlang een Allroad en Cross Country in hun gamma hebben.
Het recept van dit soort modellen is dankzij Volvo en Audi inmiddels welbekend. En ook Mercedes heeft uit datzelfde kookboek geput. De All-Terrain is voorzien van visuele opsmuk om hem meer een SUV-look te geven. Andere bumpers, kunststof opzetstukken alsook een opvallender grille maken de E-klasse All-Terrain tot een veel stoerdere verschijning dan de Estate. Zowel van binnen als van buiten wat 'All-Terrain' badges, specifieke wielen en wat kleine extra details moeten de looks completeren.
Voldoende bodemvrijheid? Om die stoere uitstraling ook waar te kunnen maken is het mogelijk om middels de luchtvering tussen 0 en 35 mm extra bodemvrijheid te creëren. Nog bovenop de 29 mm die het model standaard al heeft ten opzichte van de Estate. Dat betekent dat er 121 tot 156 mm ruimte is voor stenen, takken en hopen sneeuw. Voldoende? Als we je vertellen dat de Audi A6 allroad een bodemvrijheid heeft van 185 mm en de Volvo V90 Cross Country op 218 mm uitkomt dan kunnen we wel raden wie als eerste met zijn buik in de modder ligt.
Introductie begin 2017 Vanaf de introductie in het voorjaar van 2017 levert Mercedes-Benz de All-Terrain als E 220 d 4Matic met gloednieuwe 194 pk sterke dieselmotor. Een zescilinder diesel volgt later. De prijzen verwachten we kort voor de marktintroductie.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.