zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Bentley Bentayga: zelfs je bekabeling is mooi

 

13 juli 2016 - Een Bentley Bentayga kost al gauw over de drie ton. 'Absurd!', menen velen, net als al die andere auto's met dergelijke prijskaartjes. Kan zijn, maar hier valt ook zeker over te discussiëren wanneer je aan het ontleden van zulke auto's slaat. De kans is groot dat er al snel (meer) begrip wordt gekweekt bij het ontdekken van de immens complex technologie onderhuids.

Een Bentayga zit van onder tot boven tjokvol met broodnodige functies en puur vermakelijke snufjes. Neem bijvoorbeeld de audio-installatie alleen al; die telt zomaar eventjes 20 speakers. En voor een harmonieus stukje muziek moeten die natuurlijk allemaal feilloos werken en op elkaar afgestemd zijn.Verder is Bentley's super-de-luxe mastodont onder meer uitgerust met een klimaatsysteem voorzien vier temperatuurzones, allerhande lasers, camera's en radarsensoren en zijn de zetels elektrisch verstelbaar, geventileerd, verwarmbaar én voorzien van een massagefunctie. Er is zelfs een apart 48V-systeem voor de stabiliteitscontrole en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het geheel wordt door niet minder dan 90 processoren aangestuurd en in de gaten gehouden.



Zenuwstelsel
Al die snufjes moeten natuurlijk gevoed worden en dat betekent dat het elektrische systeem ze stuk voor stuk moet zien te bereiken. De kabelboom van een Bentayga kronkelt zich dan ook door alle hoekjes en gaatjes en vormt een patroon dat heel wat weg heeft van aders of zenuwen in een menselijk lichaam. Deze CAD-tekeningen die door Bentley zijn vrijgegeven, illustreren dat. Geen twee kabelbomen zijn gelijk, want ze hangen af van wat de klant heeft aangevinkt qua opties. Dat de bekabeling zwaar is, staat in elk geval als een paal boven water. En dat het uiterst spectaculair is om 'naakt' te aanschouwen.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10