30 juni 2016 - Is de Pagani Zonda eigenlijk wel ooit dood geweest. Officieel is het model al vijf jaar uit productie genomen, zodra de Huayra werd geďntroduceerd, maar om de zoveel tijd duikt er toch nog weer een onbekend exemplaar op. Zoals nu deze Zonda 760 MD. Nog evenzo bloedstollend als 'in leven'.
Pagani heeft liever niet dat dit zwart op wit wordt geschreven, maar er zijn wel degelijk behoorlijk wat mensen die de Zonda een warmer hart toedragen dan de Huayra. Waarom anders zouden er in de afgelopen vijf jaar nog zoveel niet eerder onthulde Zonda's zijn gepresenteerd? De Zonda 760 MD is de zoveelste. Ook deze laatste one-off op special bestelling is er weer eentje om de vingers bij af te likken. Bijzonder veel is hier eigenlijk ook niet voor nodig, want vandaag de dag spreekt de Zonda, ondanks stamjaar 1999, nog altijd tot de verbeelding. In vele opzichten.
Zo puur mogelijk Met een 730 pk sterke 7.3 liter AMG-V12 kan meneer MD (de initialen van de eigenaar) immers nog altijd prima mee en voor de dag komen onder de supercar-sociëteit. En een aanwezige handbak bij zoveel geweld dwingt alleen maar meer respect af tegenwoordig. Sowieso is de Zonda 760 MD zo puur mogelijk gelaten. Zoals de Zonda's uit de beginjaren. Enkel de scoop op het dak en de grote achtervleugel behoren tot de 'moderne' dikdoenerij.Puur is ook de lak op de koets. Die is namelijk extra dun aangebracht zodat het carbon, waaruit de ganse carrosserie is opgetrokken, fijntjes doorschemert. Het blauwe carbon komt veelvuldig terug in het interieur (dat weliswaar wat gedateerd oogt inmiddels, maar perfect past bij de Zonda). Horacio kan trots zijn.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.